خبرگزاری کار ایران

پلمب ۲۵ کارگاه ساختمانی متخلف در خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۷۹۵

در سال گذشته ۲۵ کارگاه متخلف در استان خراسان شمالی پلمپ شد.

به گزارش ایلنا، معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: سال گذشته هزار و ۱۳۴ مورد بازدید از کارگاه‌های ساختمانی استان انجام و ۲۵ کارگاه ساختمانی پلمب شد.

قربان نباتیان افزود: بیشترین حادثه‌ها در کارگاه‌های ساختمانی مربوط به سقوط از ارتفاع است که به علت رعایت نشدن موارد ایمنی در این کارگاه‌ها رخ می‌دهد.

وی گفت: قربانیان حادثه‌های سقوط از ارتفاع، کارگران ساختمانی شامل آرماتور بندها، نما کاران و داربست بندان هستند که در ارتفاع فعالیت دارند و در این باره برای جلوگیری از وقوع این حوادث نیاز است تا شهرداری‌ها و مهندسان ناظر سازمان نظام مهندسی ساختمان و مجریان ذیصلاح نسبت به تشدید بازرسی‌ها اقدام کنند.

نباتیان افزود: برق گرفتگی، سقوط اشیا و یا برخورد با اشیا و درگیری با ماشین آلات از دیگر عوامل وقوع حادثه ناشی از کار در کارگاه‌های استان گزارش شده است.

بیش از ۸۴ هزار و ۹۰۰ نفر کارگر در استان از مزایای بیمه برخوردار هستند و بیشترین حوادث کار در این استان مربوط به حوزه ساختمان است.

نباتیان افزود: پارسال ۲ هزار و ۲۳۶ پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شد که ۲ هزار و ۱۲۷ مورد منجر به صدور رای شد.

وی افزود: بیشترین علت اختلاف کارگری در استان مربوط پرداخت نشدن حقوق و مزایا است

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: سال گذشته مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در مراجع حل اختلاف از ۲۹ روز به ۲۶ روز کاهش یافت و رتبه دوم کشوری در زمینه کاهش مدت زمان رسیدگی به این پرونده از آن خراسان شمالی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز