خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

مطالبات و بیمه بیشترین مشکل کارگران قزوین در مراجع حل اختلاف است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۳۶۲

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در سال جاری 4 هزار و 62 دادخواست در مراجع حل اختلاف کارگری بررسی شد که از این تعداد بیشترین آمار به مطالبات، بیمه و بازگشت به کار اختصاص داشت و در بین آن‌ها قراردادهای سفید امضا وجود نداشت و این نشان می‌دهد مشکل کارگران در این حوزه نیست.

سید جلیل حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به قراردادهای سفید امضا گفت: براساس قانون، انعقاد قراردادهای کاری به صورت دایمی یا موقت ممکن است و درصورتی که قراردادها مدت معین باشد باید زمان آن با توافق طرفین تعیین شود.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: قراردادهای سفید امضا ممنوع بوده و بازرسان به صورت مداوم واحدها را بررسی کرده و قراردادها را کنترل می‌کنند و اگر قراردادی سفید امضا باشد به مراجع کارشناسی مربوطه و درصورت لزوم به حل اختلاف ارجاع داده می‌شود و اگر ثابت شود حتما با کارفرما برخورد می‌شود.

وی عنوان کرد: درباره قراردادهای سفید امضا، بخشنامه‌هایی داریم که در آن با وحدت رویه، عملکرد و نوع برخورد مراجع حل اختلاف را مشخص کرده و این دستورالعمل‌ها در مراجع حل اختلاف آموزش داده می‌شود.

این مسئول ادامه داد: این نوع قراردادها شاید در واحدهای خرد معنا داشته باشد اما در بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی خرد در عمل چیزی مشاهده نکرده‌ایم و شاید پرونده‌های این حوزه به تعداد انگشتان دست هم نرسد.

وی بیان کرد: در سال جاری 4 هزار و 62 دادخواست در مراجع حل اختلاف کارگری بررسی شد که از این تعداد بیشترین آمار به مطالبات، بیمه و بازگشت به کار اختصاص داشت و در بین آن‌ها قراردادهای سفید امضا وجود نداشت و این نشان می‌دهد مشکل کارگران در این حوزه نیست، امکان دارد قرارداد شفاهی داشته باشند اما سفید امضا مشاهده نشده است.

حسینی با اشاره به اهمیت آموزش به کارگران درباره حقوق خود و قراردادها گفت: در راستای اطلاع رسانی به جامعه کارگری در سال جاری برای تشکل‌های کارگری 450 نفر ساعت و برای کارگران هم حدود 6 هزار نفر ساعت آموزش داده شده تا افراد توانمند شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز