خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل کار استان:

پرداخت 304 میلیارد تومان به متقاضیان طرح اشتغال روستایی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۰۲۰

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تعداد 2 هزار و 79 طرح اشتغال پایدار روستایی استان به بانک‌های عامل معرفی شده و تاکنون 304 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد مهدی رحیمی نیارکی با اعلام این خبر تصریح کرد: میانگین اشتغال در تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ۲۵۰ میلیون تومان است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه این تسهیلات به اغلب مشاغل و رسته های تولیدی تعلق می‌گیرد، ادامه داد: تا کنون 5 مرحله اعتبار در تسهیلات اشتغال روستایی برای استان در نظر گرفته شده و 2 هزار و 124 طرح از طریق دستگاه های اجرایی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان معرفی شده است.

رحیمی نیارکی بیان کرد: از این تعداد، 2 هزار و 79 طرح به بانک های عامل استان معرفی و رقمی بالغ بر304 میلیارد تومان به آنها پرداخت شده است.

این مسئول در ادامه گفت: در حال حاضر 196 میلیارد تومان اعتبار تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در استان موجود است که اگر به صورت هوشمند و هدفمند پرداخت شود مجددا این رقم را در مرحله ششم برای استان خواهیم گرفت.

وی عنوان کرد: روستاییان با توجه به مجوز و نوع فعالیت خود به دستگاه اجرایی مربوط از قبیل جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی مراجعه کرده و بعد از بررسی اولیه در دستگاه مربوط برای دریافت تسهیلات به کمیته فنی مستقر در اداره کار استان معرفی و بعد از تایید به بانک عامل ارجاع می‌شوند.

رحیمی نیارکی با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات پنج ساله است گفت: این تسهیلات دوسال میزان مشارکت و تنفس داشته و شیوه نامه هایی برای نظارت و راستی آزمایی تسهیلات پرداختی تعریف شده است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین درباره سابقه پرداخت این تسهیلات تصریح کرد: قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در سال 1396 تصویب شد.

وی افزود: جامعه هدف ما در این حوزه کسب و کارها و بنگاه های اقتصادی ایجادی و توسعه‌ای در روستاها، نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت می‌باشد.

رحیمی نیارکی یاد آور شد: هدف از اجرای این قانون تثبیت جمعیت روستاها، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، ایجاد رونق اقتصادی در روستاها، تقویت اقتصاد روستاها و ایجاد اشتغال در روستاها مبتنی بر زیست بوم اشتغال استان است که امید است اجرای این قانون منجر به کاهش شکاف طبقاتی در شهرها و روستاها شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز