خبرگزاری کار ایران

دریافت تسهیلات به ۹۱۵ طرح مشاغل خانگی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۰۵۳

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در یک سال گذشته ۹۱۵ طرح مشاغل خانگی در استان تسهیلات دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی رحیمی‌نیارکی با اعلام این خبر گفت: ۹۱۵ طرح مشاغل خانگی در استان، طی یکسال گذشته، تسهیلاتی به مبلغ بیش از پنج میلیارد و ۲۷۸ میلیون تومان دریافت کردند.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: برای استان قزوین در حوزه حمایت از مشاغل خانگی طی سال جاری ۸۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

رحیمی‌نیارکی افزود:تسهیلات مشاغل خانگی به دارندگان مجوز این مشاغل در دوبخش مستقل و پشتیبان پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: برای افراد مستقل ۱۰۰ میلیون تومان و برای افراد پشتیبان به ازای هر نفر زیرمجموعه ۵۰ میلیون تومان و حداکثر برای ۴۰ نفر تا دو میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

رحیمی اضافه کرد: این تسهیلات با بهره چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله است و جامعه هدف در تقویت مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار، زنان روستایی و شهری دارای مهارت و همچنین جوانان هستند.

این مسئول اشتغال استان با تاکید بر همکاری بانک‌های عامل برای جذب اعتبارات هدفگذاری شده، خاطر نشان کرد: بانک‌های کشاورزی، رفاه کارگران، توسعه تعاون و پست بانک در پرداخت این تسهیلات با ما همکاری دارند و در صورت جذب و پرداخت اعتبارات تخصیصی می‌توانیم مجددا همان رقم را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه حدود ۵۱۵ رسته شامل رسته‌های مستقل (خوداشتغالی و انفرادی) و پشتیبان (دارای زیرمجموعه) در پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی تعیین و ابلاغ شده است، اضافه کرد: تقویت پیشران‌های شیرینی سنتی قزوین، دوخت و دوز و پوشاک، کفش دانسفهان، قالی، زنبورداری، قارچ، عروسک سازی و خشکبار شامل بسته بندی فندق، بادام، پسته و میوه خشک در اولویت کاری ما قرار دارد.

رحیمی گفت: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات ابتدا باید مجوز مشاغل خانگی را از طریق دستگاه‌های میراث فرهنگی، صمت، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید دریافت کنند و سپس مراحل بعدی مربوط به دریافت تسهیلات را پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز