خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

معرفی موفقیت‌های تعاونی‌های قزوین مورد غفلت قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۷۶۲

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تعاونی‌ها بدون اینکه تسهیلات قابل توجهی دریافت کنند مشغول به فعالیت بوده و تعداد زیادی از آن‌ها موفق هستند؛ اما نتوانسته‌ایم نتایج و تاثیرات آن را در جامعه نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، قاسم آقاعلیخانی در نشست کمیسیون حمل و نقل، گمرک و ترانزیت اتاق تعاون قزوین که در سالن جلسات این اتاق برگزار شد، گفت: با مدیریت جدید نگاه‌ نسبت به تعاون در استان تغییر کرده و در کارگروه جامعه اسلامی مهندسین تلاش‌های مختلفی برای تبیین جایگاه و تاثیرگذاری بخش تعاون انجام شد.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: تعاون مختص به ایران و یا افراد آسیب‌پذیر و ضعیف نیست و در کشورهای مختلف نمونه‌های موفقی از مدل تعاونی داریم که در آن‌ها به مشارکت قانونمند و جمع شدن اندیشه‌ها و توانمندی‌ها تاکید شده است.

وی عنوان کرد: تعاونی‌های حمل و نقل از تعاونی‌های قدیمی و موفق هستند، در مجموع عمده تعاونی‌های دهه 60  ماندگار و موفق بودند که دلیل آن بالا بودن سرمایه اجتماعی در آن مقطع زمانی بود که در کنار رشد تعاونی‌ها به کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد منجر شد اما پس از آن با کاهش سرمایه‌های اجتماعی مکشلات تعاونی‌ها افزایش پیدا کرد.

این مسئول ادامه داد: با وجود اینکه تعاونی‌ها با مشکلات مختلف مواجه هستند اما این مشکلات در واقع به میزانی که بزرگ نمایی می‌شود نیست و در بخش خصوصی و بخش‌هایی که تسهیلات دریافت می‌کنند هم ضعف‌ها وجود دارد و نتیجه مطلوب حاصل نشده است.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: ورود تعاونی‌ها به سامانه جامع هوشمند خیلی از مشکل تعاونی‌ها را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: گاهی نگاه به تعاون افراط و تفریطی است، برخی بخش تعاون را یک اداره زیرمجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌دانند و انتظاراتشان متناسب با آن است، اما باید توجه داشت که همه چیز شرکت‌های تعاونی به عهده تعاونی‌ها و اعضا بوده و مشارکت اعضا اصل اساسی در تامین سرمایه و مدیریت است.

 

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز