خبرگزاری کار ایران

در استودیو ایلنا عنوان شد/ قسمت پایانی

آموزش و عدم اطلاع مهم‌ترین ضعف در حوزه تعاونی‌ها است+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۴۳۵

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با تاکید بر ضرورت آشنایی با قوانین بخش تعاون توسط افراد فعال در این حوزه و اعضا گفت: یکی از مشکلات عدم آشنایی اعضا با قوانین، حقوق و وظایف حوزه تعاون است و به همین دلیل اعضا نمی‌توانند حق خود را بگیرد و وظایفشان را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، قاسم آقاعلیخانی با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم گفت: 3 هزار و 550 شرکت تعاونی ثبت شده در استان داریم که بخشی مانند تعاونی‌های مسکن پس از تحویل پروژه منحل شدند و درحال حاضر 900 تعاونی فعال داریم که در بخش‌های مختلف حمل و نقل، فرش دستبافت، صنعت، معدن، کشاورزی، تامین نیاز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، عمران و مسکن فعال هستند.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین عنوان کرد: در استان قزوین سایه بخش خصوصی تاحدودی سنگین است، با همه این‌ها شرکت‌های تعاونی در مناطق محروم به دلیل حمایتی که انجام شده مورد توجه بودند و برخی شرکت‌های تعاونی در سطح کشور جایگاه خوبی دارند و در حوزه‌هایی مانند مسکن، حمل و نقل، مرغ و تخم و مرغ جزء سه استان برتر هستیم.

تعاونی‌های مصرف نیازمند تقویت هستند

وی ادامه داد: اما در برخی حوزه‌ها بویژه در حوزه مصرف تعاونی‌ها نسبت به گذشته وضعیت خوبی ندارند و به کار بیشتری نیاز داریم، البته تعاونی‌های مصرف خوبی هم داریم، در حوزه فرش دستبافت وضعیت خوبی داریم و در خدمات در سطح متوسط قرار داریم.

این مسئول با تاکید بر نقش آموزش گفت: در کنار آموزش باید به تعاونی‌ها یاد بدهیم که تعاون یک بخش دولتی نیست؛ بلکه یک شرکت مستقل است که توسط خود اعضا مدیریت می‌شود، اعضا باید نسبت به این موضوع حساس باشند تا گره‌ها در شرکت‌های تعاونی ایجاد نشود، در شرکت‌هایی که افراد معلومات بالایی دارند و اهل مطالعه هستند چالش کمتری داریم.

وضعیت مطلوب اتاق تعاون قزوین در سطح کشور

آقاعلیخانی با اشاره به جایگاه اتاق تعاون قزوین در سطح کشور اظهار کرد: اتاق قزوین جزء اتاق‌های قوی در سطح کشور است و مجموعه مدیریتی اتاق افرادی توانمند هستند که باعث شده نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بهتری داشته باشیم و تعداد تعاونی‌های مشکل دار بسیار کمتر از سایر استان‌ها و انگشت شمار باشد.

وی ادامه داد: در رابطه با قوانین هم در حوزه تعاون وضعیت بهتری داریم، اتاق تعاون ساختاری قانونمند در حوزه تعاون است که اختیارات و وظایف مشخصی دارد و در اصلاحات انجام شده به اتاق اختیارات ویژه داده شده و می‌تواند در تدوین قوانین نقش آفرینی داشته باشد.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: در استان بین نهادهای مرتبط با تعاون تعامل بسیار خوبی موجود است و اتاق تعاون به عنوان نهاد پیگیری کننده حقوق تعاونی‌ها فعال بوده و جلسات مختلفی در این حوزه برگزار شده که در ترغیب سرمایه‌گذاران برای حضور در این بخش و توسعه تعاون می‌تواند نقش آفرینی داشته باشد.

حجم ویدیو: ۹۹.۱۴M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۰:۲۴ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز