خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی قزوین خواستار شد؛

ضرورت بازنگری در شیوه صادرات محصولات کشاورزی/ پیمان ارزی صادرات کشمش و زیتون برداشته شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۷۹۸

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان قزوین گفت: در حوزه صادرات محصولات کشاورزی، لازم است برای توسعه صادرات و رفع مشکلات، پیمان ارزی صادرات کشمش و زیتون برداشته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی بخشنده با اشاره به ضرورت بازنگری در شیوه صادرات محصولات کشاورزی و کشمش گفت: با شرایط موجود به نظر می‌رسد، صادرات صنایع کشاورزی اقتصادی نباشد و به دلایل مختلف بازار کشمش را در حوزه صادرات از دست داده‌ایم و صادرات این محصول با سختی درحال انجام است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان قزوین ادامه داد: رویکرد صادرات باید به سمت صنایع تبدیلی تغییر پیدا کند و در تولید هم باید بهره‌وری را افزایش دهیم.

وی با اشاره به نقش منفی سموم در صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد: نظارت بر داروخانه‌های گیاه پزشکی و مراکز فروش سموم کشاورزی ضروت دارد و اگر این نظارت وجود نداشته باشد، تعداد زیادی از افراد آسیب می‌بینند؛ زیرا توزیع و استفاده از سموم غیرمجاز به عموم جامعه آسیب می‌زند.

این مسئول ادامه داد: در صادرات باید بهترین باشیم، البته باید این موضوع را هم مد نظر قرار داد که اگر محصولی در صادرات برگشت بخورد در داخل کشور مصرف می‌شود و بنابراین باید درهر صورت نگاه ما تولید بهترین محصول باشد.

وی اظهار کرد: درحال حاضر قیمت‌ها دستوری است و به سمت دولتی شدن اقتصاد پیش می‌رویم که یک زنگ خطر است و امیدواریم در حوزه محصولات کشاورزی مانند کشمش هم‌افزایی داشته باشیم تا شرکت‌های دولتی و شبهه دولتی همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز