خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق تعاون استان:

بیشترین داوری تعاونی‌های قزوین در بخش مسکن انجام می‌شود/عدم رعایت زمان امتیازبندی توسط 99 درصد تعاونی‌های مسکن

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۳۶۴

رئیس اتاق تعاون استان قزوین گفت: بیشتر داوری‌های تعاون استان در بخش مسکن بوده، البته در حوزه کشاورزی هم مشکلاتی داریم؛ در مجموع با تلاش‌های صورت گرفته، واحد داوری قزوین رتبه یک کشور را کسب کرده و تقریبا تمام داوران ما دارای سابقه وکالت، قاضی بازنشسته و تحصیلات حقوقی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، روح الله زارعی در جلسه کمیته پیشگیری از تخلفات تعاونی‌ها و ارائه راهکار که با حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در سالن جلسات اتاق تعاون برگزار شد، گفت: مشکلات تعاونی‌ها در اصل مشکلات مردم است و باید به حل آن‌ها کمک کنیم.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین عنوان کرد: در حوزه مسکن مهر تلاش‌های خوبی صورت گرفت و افراد زیادی خانه دار شدند، اما اعضا باید به تعهدات خود عمل کنند و براساس زمان بندی هزینه‌هایی را پرداخت کنند؛ اما در تعاونی‌های مسکن یک عده به تعهدات عمل نکرده و تعاونی‌ها مجبور شدند به اجبار اعضا را حذف کنند که منجر به ایجاد پرونده‌های متعدد شد.

وی ادامه داد: در حوزه تعاونی‌ها پرونده‌های زیادی را حل و فصل کردیم و نگاه ما صاحب خانه شدن است و کمک می‌کنیم که اعضا بتوانند تعهدات خود را به روش‌های مختلف پرداخت کنند؛ اما در برخی موارد ناگزیر افراد حذف می‌شوند.

ضرورت توجه به آموزش برای مسئولین تعاونی‌ها

این مسئول با تاکید بر اهمیت آموزش در تعاونی‌ها اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آموزش را در بخش تعاون حذف کرده، پیش از این برای کاندیداها برای ورود به هیأت مدیره دوره آموزشی برگزار می‌شد.

زارعی با بیان اینکه 99 درصد تعاونی‌ها فصل چهارم اساس نامه را رعایت نمی‌کنند، گفت: براساس فصل چهارم، بعد از اینکه ساختمان احداث و قیمت تمام شده مشخص شد امتیازبندی صورت می‌گیرد اما شاهد هستیم در تعاونی‌های مسکن در میانه کار و حتی زمانی که 20 درصد ساختمان درست شده، امتیاز بندی صورت گرفته و علت چنین اتفاقاتی هم حذف برنامه‌های آموزشی است.

وی عنوان کرد: در شرکت‌های سهامی اگر یک روز از مهلت مسئولیت هیأت مدیره گذشته باشد بانک رابطه خود را با مدیریت قطع می‌کند؛ اما در تعاونی‌ها هیأت مدیره درصورت تاخیر در برگزاری مجمع عمومی و انتخابات می‌تواند به کار خود ادامه دهد، اعضای هیأت مدیره که می‌دانند ممکن است در دوره بعد رای نیاورند مجمع را برگزار نمی‌کنند و بانک هم همچنان ارتباط با آن‌ها را ادامه می‌دهد.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین ادامه داد: در گذشته حساب تعاونی‌ها بسته می‌شد، در حال حاضر علی‌رغم نامه‌ای که ارسال می‌شود بیشتر بانک‌ها به این موضوع عمل نمی‌کنند و سوء استفاده وسیع مالی از همین جا شروع می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز