خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق تعاون استان:

مدت زمان نظارت بر پروژه‌ها از دغدغه‌های اصلی تعاونی‌های مسکن قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۴۷۲

رئیس اتاق تعاون استان قزوین گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از تعاونی‌های مختلف به ما مراجعه کرده‌ و مکاتباتی صورت گرفته است که موضوع مدت زمان نظارت بر پروژه‌ها از مشکلات اصلی تعاونی‌ها است و 18 ماه برای هیچ تعاونی مسکن پاسخگو نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، روح الله زارعی در نشست بررسی مشکلات تعاونی‌های مسکن استان که روز پنجشنبه با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان، نمایندگان قزوین در مجلس و مسئولین حوزه مسکن در سالن جلسات اتاق تعاون برگزار شد، گفت: رسیدگی به شکایات تعاونی‌ها و اعضای تعاونی‌ها براساس قانون به عهده اتاق تعاون است و در سال جاری تعداد مراجعین شرکت کننده از اعضای تعاونی‌ها بویژه در مسکن مهر وحشتناک شده و پرسنل و داوران ما جوابگو نیستند.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین ادامه داد: براساس بررسی‌های صورت گرفته حدود هزار نفر از ساکنین تعاونی‌ها از دهه 70 درگیر مشکلاتی هستند اما هیئت مدیره‌ها صرفا ساختمان را ساخته و تحویل داده‌اند درحالی که طبق قانون هیئت مدیره حتی اگر فعال نباشد باید در محاکم قضایی پاسخگو باشد.

وی عنوان کرد: مبلغ و مقدار تمدیدها هم از دیگر مشکلات تعاونی‌ها است، ناظرین جوابگوی مشکلات فنی ساختمان نیستند  وتعاونی‌ها مجبور هستند علاوه بر پرداخت حق نظارت، ناظرهای مقیم هم بگیرند که به تحمیل هزینه منجر می‌شود.

این مسئول ادامه داد: کسانی که عضو تعاونی‌ها هستند معمولا کارمند و یا کارگر و با توان مالی پایین هستند و صرفا 2 تعاونی انبوه سازان داریم؛ از این رو باید برای کاهش هزینه‌ها در نظارت‌ها راه حلی پیدا کنیم.

زارعی گفت: در حوزه مسکن مهر هم مشکلاتی وجود دارد از جمله اینکه خیلی از آن‌ها مشکل آسانسور دارند، هیئت مدیره هم شغل‌های آزاد داشته و از استان رفته‌اند و در مجموع مشکلات مختلفی برای پایان کار و نظارت وجود دارد و جمع کردن مسکن مهر کار سختی است.

در این جلسه موضوع نظارت بر ساختمان‌های بلند مرتبه تعاونی‌های مسکن، بررسی چگونگی کسر سهمیه ناظران ساختمان در ساختمان‌های متراژ بالا و نحوه و زمان تمدید پروانه ساختمان‌های بلند مرتبه بررسی شد.

همچنین نماینده‌های چند تعاونی مسکن و نمایندگان استان و اتاق تعاون دغدغه‌های خود را درباره حوزه مسکن مطرح کردند.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز