خبرگزاری کار ایران

بیکاری ۱۱۰ کارگر «پیشرو مصالح» با دو ماه و نیم حقوق معوقه

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۳۰

چکیده: کارگران کارخانه پیشرو مصالح شرق یکی از عوامل تعطیلی کارخانه‌شان را افزایش تدریجی و انباشت بدهی‌ها به دو اداره گاز و برق ذکر می‌کنند.

دبیر خانه کارگر بجنورد از تعطیلی کارخانه پیشرو مصالح شرق و بیکاری ۱۱۰ کارگر این کارخانه خبر داد و گفت: این کارخانه از ۱۵ روز گذشته به دلیل آنچه از سوی کارفرما «کمبود منابع مالی» ذکر شده، تعطیل شده است.

«فرهاد هدایتی»» با بیان اینکه کارخانه پیشرو مصالح شرق یکی از مطرح‌ترین واحد‌های تولید کننده مصالح ساختمانی در استان خراسان شمالی است، به ایلنا گفت: با تعطیلی این کارخانه، ۱۱۰ کارگر این کارخانه با وجود آنکه ظرف دو ماه و نیم گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند، بیکار شدند.

او افزود: کارگران کارخانه پیشرو مصالح شرق یکی از عوامل تعطیلی کارخانه‌شان را افزایش تدریجی و انباشت بدهی‌ها به دو اداره گاز و برق ذکر می‌کنند.

او گفت: تعطیلی کارخانه‌ای همانند پیشرو مصالح شرق که تامین کننده بخش زیادی از مصالح ساختمانی استان است باعثکندی ساخت وسازهای عمرانی خواهد شد.

دبیر خانه کارگر بجنورد گفت: با توجه به افزایش بهای حامل‌های انرژی و بهای انواع مواد اولیه و سایر هزینه‌ها که در برخی موارد به چندین برابر نیز رسیده است، ضرروی به نظر می‌رسد تا مسئولان به خلف وعده‌شان در رابطه با پرداخت سهم بخش تولید از سود طرح هدفمندی یارانه‌ها، خاتمه دهند.

این فعال کارگری در استان خراسان شمالی تصریح کرد: دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات کم بهره به واحدهای بحران زده‌ای که با حداقل ظرفیت کار می‌کنند و یا تعطیل شده‌اند، زمینه اشتغال مجدد کارگران را فراهم سازد.

مسئولان به وضعیت بحرانی کارخانه بی‌توجه بودند

در همین این رابطه، «عباس ابوالحسنی» مدیر عامل کارخانه پیشرو مصالح شرق در گفتگو با ایلنا ضمن تایید تعطیلی کارخانه، توقف تولید در این کارخانه را علاوه بر افزایش قیمت حاملهای انرژی، بی‌توجه‌ای مسئولان به وضعیت واحد‌های بحران‌زده دانست و گفت: مسئولان استانی به هیچ یک از مشکلاتی که متوجه این کارخانه بود توجه نکردند.

او با بیان اینکه ۱۱۰ کارگر این کارخانه دو ماه نیم حقوق از کارخانه طلب دارند افزود: با تعطیلی کارخانه همه ۱۱۰ کارگر برای دریافت مستمری بیمه بیکاری به اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی معرفی شده‌اند.

ابوالحسنی، افزایش قیمت حاملهای انرژی را عامل اصلی افزایش مشکلات واحد‌های تولیدی دانست و گفت: این کارخانه فقط به اداره گاز بیش از دویست میلیون تومان بدهی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز