خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل کار استان خبر داد؛

تشکیل بیش از 200 تعاونی در دولت سیزدهم در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۰۰۵

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون 222 تعاونی در بخشهای مختلف اقتصادی تشکیل شده است .

به گزارش ایلنا، سید فرهاد ناصری نیا روز شنبه - چهارم شهریور ماه - در جمع خبرنگران با بیان اینکه بخش تعاون یک نهاد مردمی و دینی است که می تواند نقش عدالت و ارائه خدمات را به جامعه ایفا کند ، اظهار داشت: توسعه مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی تعاونی‌ها به واسطه ارائه آموزش‌های لازم، تحکیم تعاملات شبکه‌ای و حرکت به سمت خودکفا شدن تعاونی‌ها، تلاش در راستای افزایش همکاری‌های بین‌بخشی و تأمین مشوق‌ها و منابع مالی موردنیاز تعاونی‌ها از مهم‌ترین راهبردهایی است که برای حمایت از تعاونی در لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی به تشکیل شرکت‌های تعاونی در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد 222 تعاونی در بخشهای مختلف اقتصادی تشکیل شده که 4 هزار 857 عضو دارند و زمینه اشتغال 3 هزار و 960 نفر را در سطح استان فراهم کرده‌اند.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به میزان صادرات انجام شده توسط شرکت های تعاونی ، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعاونی استان 72 هزار و 130 دلار تولید خود را به سایر کشور ها صادر کرده اند که عمده این صادرات در حوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی بوده و از طریق گمرک‌های مختلف انجام شده است .

ناصری نیا تعداد تعاونی های فعال در لرستان را 3 هزار 210 شرکت تعاونی عنوان کرد و اظهار داشت : این تعاونی ها با 26 هزار و 751 عضو در 15 گرایش اقتصادی در بخشهای مختلف  زمینه اشتغالزایی بیش از 40 هزار نفر را فراهم کرده اند.

وی به ظرفیت روستا‌های استان برای تشکیل تعاونی تولیدات مختلف اشاره کرد و گفت: 373 تعاونی روستایی در سطح لرستان با 2 هزار 923 عضو و اشتغال بیش از 4 هزار نفر در این استان تشکیل و در حوزه مختلف اقتصادی مشغول فعالیت و تولید می باشند.

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان بر لزوم تبیین فرهنگ تعاون در جامعه تاکید کرد و گفت: امروزه نقش اقتصاد تعاونی‌ها در دنیا پر رونق شده و یکی از حوزه های مهمی که منجر به توسعه، اشتغال و تولید منجر می‌شود، ایجاد شرکت‌های تعاونی است که می‌تواند با توجه به ماهیت مردمی بصورت جمعی موفق عمل کند.

وی مهم‌ترین مشکل جوانان این استان را بیکاری به‌ویژه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دانست و افزود: جوانان و به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی می‌تواند در کنار هم و با تعامل و تجمیع سرمایه‌های هرچند اندک خود در قالب تعاونی‌ها و با بهره‌گیری از حمایت‌های سیستم مالی اشتغال‌زایی کرده و مشکل اشتغال خود و دیگران را رفع کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز