خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بیش از 300 هزار نفر در لرستان مشمول افزایش 30 درصدی یارانه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۱۰۰

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در مرحله جدید افزایش یارانه‌ها در طرح ملی کالابرگ الکترونیک حدود 305 هزار و 407 نفر مشمول افزایش 30 درصدی در این استان هستند.

سید فرهاد ناصری نیا در گفت و گو با ایلنای لرستان با اشاره به افزایش اعتبار ۱۲۰ هزار تومانی در طرح ملّی کالابرگ الکترونیک، اظهار داشت: در مرحله جدید طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی تمامی خانوارهای دهک‌های اول تا سوم به همراه خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) که در لرستان حدود 305 هزار 407 نفر می‌باشند مشمول افزایش ۳۰ درصدی یارانه شدند. 

وی افزود: در این طرح یارانه افراد حداقل به میزان ۱۲۰ هزار تومان به‌صورت اعتباری افزایش یافته و در صورت افزایش احتمالی قیمت تورّمی اقلام سبد، این مبلغ نیز دوباره افزایش خواهد یافت به‌طوری که پرداختی خانوار تا پایان سال ثابت بماند.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به فروشگاه‌های متصل به این طرح اشاره کرد و گفت: تاکنون دو هزار 338  فروشگاه در سطح این استان به طرح کالابرگ الکترونیک متصل شده‌اند و فروشگاه‌هایی که متقاضی مشارکت در این طرح می‌باشند می‌توانند برنامه «شما» را بر روی تلفن همراه نصب و درخواست خود را ثبت و ارسال کنند.

ناصری نیا در ادامه خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح کالا برگ الکترونیک تاکنون 2 هزار و 652 ترمینال (pos)  در سطح فروشگاه‌های استان در این طرح فعال شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از این طرح برای مشمولین کاملاً اختیاری است، تصریح کرد:  شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت استفاده حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود برای خرید کالابرگ است، که پس از خرید ۲۰۰ هزار تومانی امکان استفاده ۱۲۰ هزار تومان واریزی جدید برای افراد فراهم می‌شود که باید این مبلغ جدید را نیز از سبد خریداری کنند.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان یاد آور شد: ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست دبه ۲/۵ کیلویی،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است که این اقلام با حجم مشخص‌شده و قیمت میانگین سال ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد.

ناصری نیا با بیان اینکه در ماه‌های آتی دهک‌های دیگر هم مشمول این طرح خواهند شد، اظهار کرد: همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

وی در پایان به تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی و تمهیدات لازم جهت اجرای بهتر این طرح در سطح استان اشاره کرد و گفت: لرستان در اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیک جزو استان‌های موفق بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز