خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان:

بیش از 30 برنامه فرهنگی تابستانه در کتابخانه های عمومی استان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۳۹۶

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان از برگزاری بیش از 30 عنوان برنامه فرهنگی تابستانه در کتابخانه‌های عمومی سطح استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید سجاد راستخانه در جلسه انجمن کتابخانه‌های دورود، اظهار داشت: غنی‌سازی اوقات فراغت موضوع جدیدی نیست و سال‌ها است که پس از گذراندن اوقات تحصیلی و مطالعه مستمر و فشار ذهنی ناشی از گذراندن آزمون‌ها و امتحانات، تعطیلات تابستانی بهترین فرصت در تأمین بخشی از نیازهای جسمی و روحی کودکان، جوانان و نوجوانان بسیار خوشایند و لذت‌بخش است.

 وی ادامه داد: اوقات فراغت، تعریف و گستره بسیاری دارد و تنها مخصوص ایام خاصی نیست اما در تابستان برای قشر دانش‌آموز و دانشجو به دلیل تعطیلی سیستم آموزشی و فرهنگی کشور، اهمیت خاصی دارد؛ بنابراین چگونگی گذران اوقات فراغت، بازتابی از شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جوامع است که استفاده مطلوب از این اوقات می‌تواند تأثیر مهمی در بهبود کیفیت زندگی افراد داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان به برنامه ریزی کتابخانه‌های عمومی استان لرستان برای پر کردن اوقات فراغت تابستان اشاره داشته و تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی همواره به مناسبت‌های مختلف در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شده اما با شروع شد فصل تابستان با همت کتابدران پرتلاش،  بیش از 30 عنوان برنامه از جمله نشست‌های کتاخوان، معرفی کتاب، مسابقه نقاشی، مسابقه کتابخوانی، نمایش عروسکی، آموزش ساخت ایروگامی و ... در کتابخانه‌های عمومی استان در حال برگزاری است.

راستخانه در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت ساخت کتابخانه درجه یک شهرستان درورود اشاره داشته و افزود: با توجه به جمعیت شهرستان دورود و درخواست‌های مکرر مردم فرهنگ دوست این شهرستان، تسریع در تکمیل پروژه ساخت کتابخانه درجه یک بسیار ضروری بوده و به همین منظور اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به عنوان بهره بردار پیگیری‌های لازم را جهت افزایش جذب اعتبار ساخت کتابخانه و تسریع در تکمیل پروژه به صورت جدی دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز