خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد :

بازرسی بیش از 7 هزار مورد از واحدهای اقتصادی لرستان / پرداخت به موقع حقوق و عیدی پاداش کارگران اولویت بازرسی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۷۷۹

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با اشاره به افزایش بازری های بازرسان کار گفت: امسال بازرسان کار 7 هزار 335 مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی در سطح استان انجام دادند.

علی جهانی در گفت و گو با ایلنای لرستان با بیان اینکه با توجه به ایام پایان سال نظارت ها و بازرسی‌های بازرسان کار این اداره کل افزایش یافته است، اظهار کرد: بازرسی کار مهمترین حوزه‌های کاری در روابط کار است  که نقش مهمی در پیشگیری از حوادث ناشی از کار دارد و بازرسان کار در دو مرحله بازرسی ادواری و موردی کارگاه‌ها و واحدهای اقتصادی را نظارت می‌کنند که طی ده ماهه سالجاری 5 هزار 731 بازرسی ادواری و زمانبندی شده و یک هزار و 281 بازرسی موردی را انجام داده‌اند.

وی افزود: اولویت بازرسان کار پس از نظارت براجرای قوانین کار در محیط‌های کارگری و پیشگیری از وقوع حوادث نظارت بر پرداخت به موقع حقوق و دستمزد و عیدی پاداش کارگران است که امسال اعلام شده است . 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجنتماعی لرستان با بیان اینکه 34 بازرس کار از واحد ها و کارگاه های اقتصادی در سطح استان بازرسی می‌کنند، گفت: علاوه‌بر بازرسی‌هایی که سالانه توسط بازرسان از کارگاه‌ها انجام می‌شود، در صورت بروز حادثه در محل کار نیز، این بازرسی‌ها فارغ از بازرسی‌های سالانه، از کارگاه مذکور به عمل می‌آید تا جوانب مختلف حادثه مورد بررسی قرار گیرد.

جهانی با تاکید بر اینکه یکی از نکات اساسی در حوزه ایمنی و پیشگیری از حوادث ناشی از کار ،  آموزش‌های به موقع و درست است، اظهار داشت: امسال 6 هزار و 810  نفر ساعت برنامه آموزشی تخصصی و عمومی ایمنی و حفاظت بهداشت کار برای کارفرمایان و کارگران در سطح کارگاه های استان برگزار شده‌ است.

وی بیان داشت: همچنین 2 کارگاه آموزشی در خصوص نحوه بررسی و گزارش نویسی حوادث ناشی از کارنیز طی ده ماهه سالجاری برگزار شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه بازرسان کار استان به منظور رفع نواقص مشاهده شده، از طریق صدور ابلاغیه موارد دارای نقص را به کارفرما ابلاغ و پیگیری می کنند، گفت: در این راستا بازرسان کار با مشاهده نواقص در بحث ایمنی و بهداشت کار در سطح کارگاه های استان تذکرات و ابلاغیه های لازم را به کارفرمایان صادر کرده اند که امسال تعداد 5 هزار 227 ابلاغیه رفع نقص به کارفرمایان ارسال شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان یاد آور شد: بر اساس ماده 93 قانون کار، به منظور مشارکت کارگران و کارفرمایان و نظارت درست و دقیق بر حسن اجرای مقررات حفاظتی و بهداشتی در محیط کار، صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور، پیشگیری از بیماری‌ها و حوادث، حفظ و ارتقاء سلامتی کارگران و سالم سازی محیط های کار در این کارگاه‌های سطح استان 169 کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار تشکیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز