خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین:

پنجمین جشنواره بازی و اسباب‌بازی در قزوین برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۱۴۵

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین گفت:پنجمین جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز همزمان با نوروز 95 از 3 تا 12 فروردین ماه در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از قزوین، سعید وزیری‌نژاد صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه سرانه فرهنگی هر شهروند قزوینی 100 هزار ریال است، افزود: معرفی قزوین در سطح ملی و بین المللی، ترویج بازی‌های بومی و محلی در بین کودکان امروز، حمایت از تولید اسباب‌بازی بومی و معرفی مجموعه تاریخی سعدالسلطنه به عنوان نماد و هویت قزوین به شهروندان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی اظهار داشت: پنجمین جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز در وسعتی در حدود 2 هکتار به مدت 10 روز درمجموعه تاریخی‌سعدالسلطنه برگزار می‌شود. در این جشنواره 100 غرفه آموزشی، فرهنگی،کارگاهی و فروشگاهی و همچنین 50 برنامه جنگ و استیج با حضور عروسک‌های خان‌بابا و حاجی فیروز برگزار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: قصه‌گویی پدران، مادران ایرانی و خارجی از دیگر برنامه این جشنواره است که از کشورهایی همچون سوریه، عراق، یمن و چین در پنجمین جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز حضور دارند.

 مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین افزود: در جشنواره پنجم، اسباب بازی‌های قدیمی 30 کشور دیگر در کنار اسباب بازی های قدیمی کهن شهرمان به نمایش گذاشته خواهد شد، همچنین قریب 100 بازی بومی و محلی برای معرفی بازی های بومی به کودکان امروز پیش بینی شده است.

وزیری‌نژاد اضافه کرد: همچنین در این جشنواره غرفه ها و کارگاه‌هایی با موضوعاتی نظیر آموزش نقاشی، عروسک های نمدی، تخم مرغی و جورابی، بازی پازل با موضوع ابنیه تاریخی شهر، بازی و خلاقیت، نمایش اسباب بازی مقوایی، عروسک های بافتنی قزوین و سایر استان ها، بازی های فکری، اتاق آیینه، مسابقه ساخت موشک کاغذی، آسمان نماز، بازی های رایانه ای ایرانی، مسابقات تفریحی و ورزشی پیش بینی شده است.

رونمایی از موزه مجازی اسباب بازی در قزوین

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین از رونمایی موزه مجازی اسباب‌بازی در پنجمین جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب خبر داد و گفت: استان قزوین با 360 قطعه اسباب بازی تنها موزه حقیقی اسباب بازی های قدیمی کشور محسوب می شود و برای اینکه این موزه به سطح ملی و بین المللی ارتقا یابد رونمایی از موزه مجازی در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در بحث موزه مجازی سایتی طراحی شده است و هر کس در هر نقطه از کشور و حتی خارج از کشور می تواند عکسی از اسباب بازی قدیمی خود را بارگذاری کند که با توجه به عمر و قدمت اسباب بازی و تائید سازمان، این اسباب بازی به نام فرد به نمایش درمی آید و اینگونه همزمان صاحب گنجینه ای از اسباب بازی های قدیمی هستیم که مردم می توانند به واسطه آن خاطرات گذشته خود را مرور کنند.

بازدید 400 هزار گردشگر از مجموعه تاریخی سعدالسلطنه در دوره‌های گذشته

وی اظهار داشت: طی چهار دوره برگزاری جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز، نزدیک به 400 هزار نفر از گردشگران داخلی و خارجی از مجموعه تاریخی سعدالسلطنه بازدید کردند که برگزاری این جشنواره به معرفی قزوین و این فضای تاریخی کمک کرده است.

 وزیری نژاد افزود:صنعت گردشگری یکی از صنعت‌های موفق و کارآفرین در جهان بوده که جشنواره ملی و بین‌المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز تا کنون موفق به جذب گردشگران بی‌شماری به استان قزوین شده است.

این مسئول تصریح کرد: جشنواره ملی و بین‌المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز در سطح کشور بی‌نظیر بوده و در نخستین سال برپایی برند این جشنواره با نام «قزوین» با حضور معاونت میراث فرهنگی کشور ثبت شد.

وی افزود: جشنواره بازی و اسباب بازی با این وسعت و تنوع در کشور بی نظیر است و اجرای برنامه های متنوع و شاد، معرفی بازی های بومی محلی، انتشار دو جلد کتاب با تیراژ پنج هزار نسخه از کارهای ارزشمندی است که در این جشنواره اجرا شده است.

وزیری نژاد بیان کرد: با استفاده از مشارکت مردمی و استفاده از تشکل های بخش خصوصی زمینه ترویج آداب و رسوم کهن و بازی های بومی محلی در استان فراهم شده است.

تبدیل جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز به یک برند ملی

وی تصریح کرد: جشنواره اسباب بازی در قزوین می تواند در جذب گردشگر داخلی و خارجی موثر باشد و به رونق اقتصادی استان و تقویت نشاط و شادابی استان کمک کند.

وزیری نژاد اظهار کرد: حجم اسباب بازی های ارائه شده، تنوع برنامه های فرهنگی، هنری و آموزشی و فضای زیبای آن از ویژگی های مهمی است که می تواند این جشنواره را به یک برند ملی تبدیل کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای جشنواره امسال 250 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده و با صرفه جویی حدود 50 درصدی هزینه ها نسبت به سالهای قبل ولی از کیفیت کار چیزی کم نشده است.

وی در پایان افزود:در برگزاری پنجمین جشنواره بازی و اسباب بازی دستگاه هایی نظیر شهرداری قزوین، شورای اسلامی شهر قزوین، استانداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، صدا و سیما و دانشگاه علوم پزشکی همکاری دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز