خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

20 درصد وسایل نقلیه سنگین قزوین در معاینه فنی مردود شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۲۰۵

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ۶۹ هزار و ۳۸۴ دستگاه وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین که در سال جاری به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند 20 درصد نتوانستند در معاینات، نمره قبولی را کسب کنند.

به گزارش ایلنا، علیرضا معیری‌پور با اعلام این خبر گفت: در این مدت ۵۵ هزار و ۵۶۸ برگ گواهی معاینه فنی برای خودروهای سنگین در این مراکز صادر شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر 5 مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در استان قزوین فعالیت می‌کنند که مواردی چون وضعیت ظاهری، کمک فنرها، ترمز، لاستیک، وضعیت آزمون آلایندگی، سلامت چراغ ها و صدا را در خودروها مورد بررسی قرار می‌دهند.

این مسئول نقش معاینه فنی ناوگان حمل و نقل را در کاهش تصادفات و آلودگی هوا موثر دانست و اضافه کرد: رانندگان ناوگان سنگین و نیمه سنگین باید با مراجعه به مراکز معاینه فنی از سلامت فنی ناوگان خود اطمینان داشته باشند.

وی گفت: نظارت بر چگونگی عملکرد این مراکز نیز به شکل مستمر از سوی کارشناسان و بازرسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام و در صورت نیاز به تعویض دستگاه‌ها و یا بهره‌گیری از افراد متخصص تذکرات لازم داده می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از انجام ۱۱۸بازدید از عملکرد مراکز معانه فنی در سال جاری خبر داد و افزود: نظارت بر دستگاه‌های کنترل تست دود، تست ترمز، لغزش و سرعت، بررسی تاریخ‌های کالیبراسیون دستگاه‌ها و کنترل نحوه عملکرد آن‌ها و بازدید از محوطه مرکز معاینه فنی و ارائه پیشنهادات برای تسهیلات برای خدمت رسانی از جمله مواردی است که در بازدید از مراکز معاینه فنی مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز