خبرگزاری کار ایران

شهردار محمدیه عنوان کرد؛

نورپردازی پیاده‌روها و معابر در دستور کار شهرداری محمدیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۲۲۵

شهردار محمدیه با بیان اینکه در سال جاری اهتمام ویژه‌ای برای نورپردازی‌ در سطح شهر صورت گرفته است، گفت: نورپردازی پیاده‌روها و معابر نیز از دیگر مواردی است که در دستور کار شهرداری قرار خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، محمد پیری با اشاره به اینکه در گذشته روشن کردن معابر و فضاهای شهری تنها با هدف افزایش امنیت شهروندان و تسهیل تردد صورت می‌گرفت، گفت: در حال حاضر با گسترش تردد شهروندان در شب‌ها یکی از نکات مهم نگه داشتن فضای زیبای شهر در طول این مدت است.

شهردار محمدیه با بیان اینکه نورپردازی مناسب عاملی برای هویت بخشی به فضا است، عنوان کرد: با استفاده از این تکنیک می‌توان سرزندگی را برای شهروندان به ارمغان آورد و آرامش را در فضا برقرار کرد.

وی عنوان کرد: علاوه بر آن نورپردازی اصولی فضاهای مختلف شهری کارایی فضا را در تمام ساعات شبانه‌روز ارتقا می‌بخشد و ماندگاری شهروندان را در فضای بیرون تا دیروقت تقویت می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه کاربرد نورپردازی در مکان‌های مختلف شهر به منظور ایجاد چشم‌اندازی زیبا و متفاوت و زیباتر نشان دادن معابر در شب است مطرح کرد: زیباسازی و نورپردازی‌های شبانه باعث افزایش ترددها شده که خود باعث تقویت کسب و کارها و مباحث اقتصادی است.

پیری با بیان اینکه از مهمترین نکاتی که در بحث نورپردازی به آن پرداخته می‌شود، باید اقلیم و توپوگرافی یک شهر باشد، گفت: پیشینه معماری و شهرسازی و هنری شهر، پایداری اقلیمی و مباحث گردشگری از دیگر مواردی است که باید در طراحی نورپردازی‌ها به آن دقت داشت.

وی گفت: در سال جاری اهتمام ویژه‌ای برای ساخت و اجرای آبنماها و نورپردازی‌های آن‌ها صورت گرفت که از جمله آن‌ها می‌توان به به‌سازی آب نمای حوضچه پارک تمدن، آب نمای فضای سبز پشت مسجد جامع، بلوار شهید مطهری، المان میدان طاووس و بلوارهای امام خمینی(ره) اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز