خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش و جوانان استان:

۳۰۰ برنامه برای هفته تربیت بدنی در قزوین اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۷۸۶

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: در هفته تربیت بدنی ۳۰۰ برنامه در اداره‌کل ورزش و جوانان برگزار می‌شود، افتتاح چمن مصنوعی اَک و ۲۰ خانه ورزش روستایی و ۳ سالن تیراندازی با محوریت روستاها ازجمله آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری مدیرکل ورزش و جوانان استان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش و روز ملی پارالمپیک صبح امروز در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد.

عباس علایی مقدم در این نشست گفت: "ورزش، خانواده شاد و ایران قوی" شعار هفته تربیت بدنی سال جاری است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: سال گذشته ۲۰ مدال ورزشی در کاروان ورزشی کشور داشتیم و یک سوم مدال‌ها برای قزوین بود و امسال هم از ۱۳ مدال طلا یک مورد برای استان است؛ البته انتظار طلاهای بیشتری داشتیم و اواخر هفته تربیت بدنی از کاروان مسابقات آسیایی تجلیل می‌شود.

وی بیان کرد: ما نخبه‌های خوبی داریم و ملی‌پوشانی داریم که در مسابقه‌ها حضور دارند و امید داریم رضا علیپور، مهران برخورداری و میرمصطفی جوادی در المپیک شرکت کنند.

علایی مقدم اظهار کرد: در هفته تربیت بدنی در بخش خصوصی چند سالن و چمن مصنوعی افتتاح و به سرانه ورزشی استان افزوده می‌شود و با افتتاح خانه‌های روستایی تعداد آن‌ها به ۲۶۰ مورد می‌رسد.

وی اضافه کرد: سرانه ورزشی ما ۵۶ است که با احتساب بخش خصوصی به ۸۶ می‌رسد، درحال حاضر ۲۶ پروژه ورزشی درحال اجرا است و تا پایان سال ۵ تا ۶ پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید و برای اتمام سالن سنگنوردی هم تلاش خواهیم کرد و گلایه رضا علیپور در این حوزه به‌جا است و باتوجه به درپیش بودن المپیک در روزهایی که وضعیت جوی مناسب باشد می‌تواند از دیواره ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و در روزهای دیگر از دیواره زنجان استفاده کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: برای انتقال مجموعه تختی که در طرح دولت‌خانه قرار دارد، ۵ سالن درنظر گرفته شده که به ۸۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: با توجه به حضور در لیگ برتر، برای تجهیز ورزشگاه ۱۵ هزار نفری تاکنون ۲۰ میلیارد از طرف ورزش و جوانان هزینه شده است و کابل‌کشی‌هایی با هدف استفاده از وی‌ای‌آر انجام شده است.

این مسئول بیان کرد: برای توانمندسازی جوانان ۶ هزار و ۸۰۰ نفر در استان در دوره‌ها حضور پیدا می‌کنند، ۷ مرکز مشاوره هم داریم و در ستاد ساماندهی هم دغدغه‌های جوانان پیگیری و مطرح می‌شود، همچنین در حوزه وام‌های ازدواج هم از استان‌های پیشرو هستیم.

وی اظهار کرد: برای سالن ۶ هزار نفری که از نیازهای استان است، همه تلاشم را کرده‌ام و از بخش خصوصی هم دعوت شده، برای تکمیل به ۲۶۰ تا ۲۷۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد، با تکمیل این پروژه می‌توان میزبان بسیاری از مسابقات شد که برای استان دستاورد اقتصادی هم خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز