خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان خبر داد؛

استفاده از نظرات نخبگان محلی برای اجرای طرح ساماندهی الموت رود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۳۴۰

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: جلب مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان منطقه الموت برای انجام مطالعات و اجرای طرح ساماندهی روخانه الموت رود می‌تواند کمک مهمی در جهت شناخت مطالبات مردمی و چالش‌های موجود و اجرای هرچه بهتر این طرح باشد.

به گزارش ایلنا، منصور ستوده با حضور در جمع فعالان اقتصادی و اجتماعی منطقه الموت با اشاره به طرح ساماندهی رودخانه الموت رود اظهار کرد: نگرانی‌هایی که با توجه به طبیعت و تمدن منطقه الموت وجود دارد کاملاً درست و بجاست چرا که الموت یک دره تاریخی و دارای تمدن بی نظیری است، لذا طرح ساماندهی رودخانه این منطقه باید به گونه‌ای انجام شود که این میراث گران‌بها و تمدن کهن کوچکترین گزند و آسیبی نبیند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین افزود: در همین راستا تهیه پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی، پدافند غیرعامل و سایر موارد جز اولویت‌های مهم در اجرای این طرح و طرح‌های توسعه و تامین آب، احداث سدها و کانال‌های آبیاری توسط این شرکت است.

وی ادامه داد: قوانین و مقرراتی در خصوص حفظ حد بستر و حریم رودخانه‌ها وجود دارد و این شرکت به عنوان متولی حفظ و حراست از حریم و بستر رودخانه‌ها تمام اقدامات لازم جهت رفع تصرفات رودخانه‌ای و همچنین جلوگیری از تجاوز به حریم‌های رودخانه‌ای را در دستور کار دارد که البته انجام این مهم در استان مستلزم همکاری همه ارگان‌ها و نهادهای ذیربط و مشارکت مردم و نخبگان است.

ستوده عنوان کرد: در خصوص نگرانی‌هایی که در ارتباط با صنایع وابسته به کشاورزی منطقه وجود دارد تلاش می‌کنیم با تشکیل جلسات مشترکی با سازمان جهاد کشاورزی استان چالش‌هایی که ممکن است در زندگی و معیشت مردم منطقه از نظر آب و کشاورزی تاثیرگذار باشد را بررسی و مرتفع کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز