خبرگزاری کار ایران

پشتیبان گیری باتری ups چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۷۲۴

به منظور به حداقل رساندن اثرات مضر مسائل مربوط به برق، از باتری پشتیبان استفاده می شود تا به دستگاه هایی مانند رایانه ها وصل شود. هنگامی که یک موج یا قطعی رخ می دهد، باتری پشتیبان تقریباً بلافاصله روشن می شود تا دستگاه ها برای مدت زمان کوتاهی تغذیه شوند و با خاموشی غیر منتظره مواجه نشوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، اگر کسی در حال استفاده از رایانه در هنگام مواجهه با قطعی برق باشد، پشتیبان‌گیری باتری اجازه می‌دهد تا فایل‌ها ذخیره شوند و رایانه به درستی خاموش شود تا زمانی که برق به طور ثابت بازگردد.

پشتیبان باتری انتخاب خوبی برای محافظت از سرمایه گذاری شما در رایانه و سایر دستگاه ها ارائه می دهد. مدت زمانی که دستگاه(های) شما روشن می ماند بستگی به اندازه باتری صبا باتری و میزان مصرف برق در طول زمان قطعی برق دارد.

منبع تغذیه بدون وقفه چیست؟

یک یو پی اس "واقعی" نسبت به باتری معمولی پشتیبان قبلی، فناوری پیچیده تری در نحوه کار با نیرو دارد. "درست" نشان دهنده UPS واقعی است، به جای برخی از محصولات پشتیبان باتری که توسط برخی از سازندگان با عنوان "UPS" شناخته می شوند، حتی اگر سیستم سوئیچینگ نداشته باشند.

یو پی اس برق را از باتری به دستگاه های متصل به یو پی اس می دهد. منبع تغذیه باتری را در حالت آماده به کار شارژ می کند و در مواقع لزوم باتری برق را به وسایل الکترونیکی تغذیه می کند. یک یو پی اس واقعی به جای ایستادن و انتظار برای وقوع یک موقعیت برق، همیشه برق فیلتر شده را از یک "مخزن" انرژی پاک تحویل می دهد. بنابراین، زمان سوئیچینگ واقعا کوتاه است یا حتی می توان گاهی اوقات در شرایط کم توان خاموشی از آن غفلت کرد. منبع تغذیه ثابت، قابل اعتماد و فیلتر شده برای وسایل الکترونیکی شما محقق خواهد شد.

UPS با داشتن عملکردهای پیشرفته تر می تواند در برابر نوسانات برق، افت ولتاژ خط، خاموشی، خاموشی و سایر مشکلات منبع تغذیه محافظت کند. UPS، بسته به اندازه باتری یو پی اس 200 آمپر صبا و میزان انرژی مورد نیاز آن دستگاه‌ها، دستگاه(های) شما را روشن نگه می دارد.

بسیاری از افراد ممکن است ناهنجاری های مختلف برق مانند نوسانات برق و کاهش برق را در عملیات روزانه تجربه کنند. این مشکلات افت ناگهانی برق چه تأثیراتی برای کاربران خواهد داشت؟ می تواند به قسمت های داخلی رایانه یا سرور آسیب برساند، سیستم عامل را خراب می کند که منجر به تعمیر یا تعویض پرهزینه می شود، داده های ذخیره نشده رایانه شخصی شما ممکن است روند کار شما را مختل کند یا حتی منجر به کار مجدد شود و دستگاه های خراب در مرکز داده شما ممکن است هزینه های نیروی کار را افزایش دهد.

هم یو پی اس و هم پشتیبان باتری، محافظت تقریباً فوری از دستگاه ها را ارائه می دهند و موارد ذکر شده در بالا را تا حداکثر میزان به حداقل می رساند. با این حال، این دو هنوز هم از نظر عملکرد و انواع، دارای تنوع هستند.

اول از همه، تفاوت عمده در فرآیند فیلتر قدرت نهفته است. خاموشی، برق سوسو زدن، و نوسانات برق همیشه باعث پشتیبان گیری باتری یو پی اس 155 آمپر صبا نمی شود. اما یک یو پی اس این نیرو را فیلتر می کند، که به دستگاه های مهمی که نیاز به ادامه کار و پردازش داده ها دارند، منبع تغذیه ثابت و فیلتر شده اجازه می دهد. آنها ولتاژ دستگاه شما را فیلتر می کنند تا آسیب دستگاه را در هنگام مشکلات برق کاهش یا از بین ببرند.

ثانیا، برق اصلی AC است در حالی که باتری ها در DC ذخیره و شارژ می شوند. یو پی اس برای شارژ AC را به DC تبدیل می کند. اما باتری ها به صورت DC نیز تخلیه می شوند، در حالی که شما به AC برای لوازم خود نیاز دارید. بنابراین UPS در صورت قطع برق دوباره DC را به AC تبدیل می کند.

علاوه بر این، باتری‌های پشتیبان از سلول‌های کوچک تک سلولی برای حفظ ساعت و تاریخ در رایانه‌ها، تا امکانات اتاق باتری بزرگ که UPS را برای مراکز داده بزرگ تغذیه می‌کند، متغیر است.

یو پی اس ها را می توان به طور معمول به یو پی اس آفلاین، یو پی اس تعاملی خطی و یو پی اس آنلاین با توجه به طرح های توپولوژی طبقه بندی کرد.

پشتیبان گیری باتری یو پی اس 7.5 آمپر صبا در مقابل دستگاه یو پی اس، چگونه بین آنها انتخاب مناسبی داشته باشیم؟

یک باتری پشتیبان برای رایانه های شخصی و سایر رایانه ها با سرمایه گذاری نسبتاً کم پیشنهاد می شود که معمولاً برای خانه های مسکونی یا دفاتر کوچک استفاده می شود. بدیهی است که هزینه های پشتیبان گیری باتری بسیار کمتر است. خرج کردن هزینه نسبتاً بالا برای یک یو پی اس که قیمت آن تقریباً با رایانه ها برابر است، برای مصارف شخصی و خانگی ارزش یک بار خرید را ندارد.

UPS معمولاً برای دستگاه‌های مهم‌تر و حیاتی‌تر در برخی از تأسیسات حساس، مانند سرورهای شرکتی ، به جای رایانه‌ها یا لپ‌تاپ‌ها توصیه می‌شود. سیستم UPS برای عملیات تجاری یا مرکز داده حیاتی است. علیرغم اینکه قیمت یو پی اس بالاتر است، سرمایه گذاری در یک یو پی اس محافظت بیشتری را برای قطع، خاموشی و سایر مسائل الکتریکی فراهم می کند که در نهایت هزینه های کمتری برای نگهداری، تعمیر یا تعویض دستگاه های بلیط بالاتر را ممکن می سازد.

 استفاده از سیستم UPS، حتی با دو تا سه برابر قیمت یک سیستم پشتیبان باتری، سطح محافظتی را که برای آن پرداخت می کنید، به شما می دهد.

به عنوان یک قاعده کلی، وقتی نوبت به انتخاب بین این دو می رسد، ترکیب با نیازهای شخصی شما و موقعیت های واقعی باعث اشتباه نمی شود. برای سرورها و رایانه هایی که داده های مهم ذخیره شده روی آنها ذخیره شده است، راه حل UPS به عنوان بهترین گزینه برای پشتیبان گیری باتری در نظر گرفته می شود.

 با این حال، اگر یک کامپیوتر کم‌هزینه دارید و کسب‌وکاری با آن انجام نمی‌دهید، راه‌حل پشتیبان‌گیری باتری2 ولت 800 آمپر صبا برای شما کاملاً کافی است.

یو پی اس آنلاین  برای محیط هایی که عایق الکتریکی ضروری است یا برای تجهیزاتی که به نوسانات برق بسیار حساس هستند ایده آل است. اگرچه قبلاً برای تأسیسات بسیار بزرگ 10 کیلووات یا بیشتر در نظر گرفته شده بود، پیشرفت در فناوری به آن اجازه داده است که اکنون به عنوان یک دستگاه مصرف کننده معمولی با 500 وات یا کمتر در دسترس باشد. UPS آنلاین معمولاً گران‌تر است، اما ممکن است زمانی که محیط برق «نویزدار» است، مانند تنظیمات صنعتی، برای بارهای تجهیزات بزرگ‌تر مانند مراکز داده، یا زمانی که عملیات از یک ژنراتور پشتیبان طولانی‌مدت لازم است، ضروری باشد.

فناوری اولیه یو پی اس های آنلاین مانند یو پی اس های آماده به کار یا Line-Interactive است. با این حال، به دلیل داشتن جریان شارژر/یکسو کننده باتری AC به DC بسیار بیشتر و با یکسو کننده و اینورتر طراحی شده برای کار مداوم با سیستم های خنک کننده بهبود یافته، معمولاً هزینه بسیار بیشتری دارد. به دلیل اینکه یکسو کننده مستقیماً اینورتر را هدایت می کند، حتی زمانی که از جریان متناوب AC تغذیه می شود، به آن یو پی اس دو تبدیلی می گویند.

در یک یو پی اس آنلاین، باتری ها همیشه به اینورتر متصل هستند، به طوری که هیچ کلید انتقال برق لازم نیست. هنگامی که افت برق رخ می دهد، یکسو کننده به سادگی از مدار خارج می شود و باتری ها برق را ثابت و بدون تغییر نگه می دارند. هنگامی که برق دوباره برقرار می شود، یکسو کننده بار بیشتر را حمل می کند و شروع به شارژ باتری ها می کند، اگرچه جریان شارژ ممکن است برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد باتری ها و جوشیدن الکترولیت توسط یکسو کننده پرقدرت محدود شود.

مزیت اصلی یو پی اس آنلاین توانایی آن در ایجاد دیوار آتش بین برق ورودی و تجهیزات الکترونیکی حساس است. در حالی که یو پی اس های آماده به کار و Line-Interactive صرفاً برق ورودی را فیلتر می کنند، UPS دو تبدیلی لایه ای از عایق را از مشکلات کیفیت برق فراهم می کند. این امکان کنترل ولتاژ و فرکانس خروجی را بدون توجه به ولتاژ و فرکانس ورودی فراهم می کند.

دومین مزیت اصلی، مدار بای پس داخلی در یو پی اس های آنلاین است که تضمین می کند در صورت بروز هرگونه مشکل با یو پی اس یا باتری 6 ولت 200 آمپر صبا ، تا زمانی که برق اصلی وجود دارد، بار تغذیه می شود. بای پس یا اتوماتیک است یا ترکیبی از دستی و اتوماتیک بسته به مدل/سازنده.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز