خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت تهران:

کنار گذاشتن سلایق شخصی به مجموعه قضایی نظم بخشیده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۷۶۲

امام جمعه موقت تهران گفت: دستگاه قضایی در این مقطع حیات خود با بهره‌مندی از ظرفیت‌های ویژه و استفاده از تجارب کارشناسان و صاحب نظران، دارای منزلت و جایگاه ویژه‌ای است که با کنار گذاشتن سلایق شخصی عوامل انسانی به مجموعه قضایی نظم بخشیده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد ابوترابی فرد در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضاییه که در سالن عدالت دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: در بازدیدی که از دادسرای مرکز استان داشتیم مشاهده کردیم که فضای غالب بر مجموعه علمی و آراسته به اخلاق بوده و افراد با شخصیت و صلاحیت در جایگاه‌های حساس قضایی قرار دارند که بسیار امید بخش است.

امام جمعه موقت تهران افزود: اقدامات ارزشمندی در مجموعه قضایی صورت گرفته که می‌توان به تشکیل کارگروه‌هایی اشاره کرد که موجب شده تا علاوه بر افزایش مصالحه پرونده‌ها در بیشتر جرایم با کاهش قابل توجه روبرو شویم.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: افزایش حضور میدانی مسئولان قضایی در بین مردم و بازدیدهای مستمر از واحدهای صنعتی علاوه بر اینکه اعتماد عمومی مردم را به قوه قضاییه افزایش داده، رضایت‌مندی عمومی را در پی داشته و با ورود قاطع دستگاه قضا و احیا واحدهای تولیدی و صنعتی برای بسیاری از افراد اشتغال‌زایی کرده است.

وی با اشاره به بازدید خود از زندان مرکزی قزوین، عنوان کرد: استان قزوین در حوزه اشتغال زندانیان در جایگاه خوبی قرار دارد به طوری که بخشی از زندانیان با توجه به مهارت‌هایی که دارند با علاقه و پشتکار در داخل و بیرون از زندان مشغول فعالیت هستند و حتی برای حمایت از بنیان خانواده برای تعدادی از خانواد زندانیان نیز اشتغال‌زایی شده است.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: مهم‌ترین کاری که به صورت ابتکاری در دادسرای استان برای اولین بار در کشور اجرا شده این است که دفتری با نام "اعتذار" ایجاد شده تا طرفین دعوی با حضور در آن و اقداماتی که در مجموعه صورت می‌گیرد با یک معذرت خواهی ساده به صلح و سازی منجر شود.

وی با بیان اینکه اگر کسانی با رفتار، عمل و زبان خود به کسی ظلم می‌کنند می‌توانند با یک معذرت خواهی به دعوی پایان دهند، گفت:  بر اساس آماری که ارایه شده از 80 پرونده مطرح شده در این واحد 38 پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز