خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون ورزش روستایی:

چهار هزار بازی بومی در کشور شناسایی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۱۸۵

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: در حال حاضر چهار هزار بازی بومی ملی شناسایی شده که بخشی از آن‌ها علاوه بر اینکه در منطقه خاص مطرح هستند از قابلیت توسعه در سطح ملی هم برخوردارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا پسندیده در حاشیه مجمع انتخاباتی هیأت ورزش‌هایی روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: طرح خانه ورزش روستایی از سال 92 آغاز شده و در آن‌ها امکانات ورزش دارت، تنیس روی میز، شطرنج و فوتبال دستی وجود دارد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی ادامه داد: خانه‌های ورزش روستایی و همچنین خانه‌های نشاط و تندرستی، به توسعه و عدالت ورزشی در روستاها کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: درحال حاضر 8 هزار خانه ورزش روستایی در سطح کشور فعال است و برای امسال راه‌اندازی 100خانه نشاط و تندرستی در مناطق محروم با اعتبار 15 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

این مسئول بیان کرد: درحال حاضر 120 هزار ورزشکار روستایی در سطح کشور ثبت شده‌اند و  300 هزار نفر در قالب 27 هزار تیم در جام پرچم شرکت کردند.

وی ادامه داد: جام پرچم به شناسایی استعدادهای ورزشی در روستاها کمک می‌کند و در پایان آن از هر استان 10 ورزشکار بمستعد برای تست و معرفی به تیم ملی مینی فوتبال مشخص می‌شوند.

پسندیده گفت: درحال حاضر 57 رشته در بخش روستایی فعال است و برای توسعه این حوزه‌ها به همکاری سایر نهادها و تعامل نیاز داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز