خبرگزاری کار ایران

به لیست کی‌روش نقد دارم؛

حاج رضایی: از عدم انتخاب خلعتبری متعجب شدم / کی‌روش درون دروازه ابهام دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۴۴۸

حاج‌رضایی معتقد است که وقتی زمان کم باشد، انتخاب نوع تاکتیک اهمیت زیادی دارد. ما فرصت‌های زیادی را از دست دادیم و به گلوگاه مسابقات رسیدیم.

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: باید از حضور در جام‌جهانی درس بگیریم، حتی اگر خیلی زود از گردونه بازی‌ها حذف شویم.

به گزارش ایلنا، امیر حاج‌رضایی معتقد است که وقتی زمان کم باشد، انتخاب نوع تاکتیک اهمیت زیادی دارد. ما فرصت‌های زیادی را از دست دادیم و به گلوگاه مسابقات رسیدیم.

حاج‌رضایی در ایدامه می‌گوید: کی روش تاکتیکی را انتخاب کرد که ماکتی از بازی ایران با کره جنوبی در اولسان است. یعنی بر اساس یک نظریه ایتالیایی، کی روش توپ را به حریف می دهد و زمین را برمی دارد. کی‌روش در انتخاب تیم ملی ایران، بیشتر بازیکنان دفاعی را انتخاب کرد و این تصمیمی درست به شمار می رود که البته غیر اخلاقی یا غیر قانونی هم نیست.

حمله کردن برای ما نوعی خودکشی زودرس است
ما اگر بخواهیم حمله کنیم، فضاهای زیادی را در اختیار حریف قرار می دهیم و این نوعی خودکشی زودرس است. به طور مثال تیمی مانند بارسلونا که در مسابقات ۷۰،۸۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت، باعثشد تیم هایی مثل: چلسی، منچستر یونایتد، بایرن مونیخ و… به فکر پاد زهر آن بیفتند. آنها فضاهای حیاتی را بستند و یک بازی کاملا بسته و به اصطلاح عامیانه، یک اتوبوس را در مقابل دروازه برای دفاع گذاشتند. بنابراین اگر تیم ما باز بازی کند به طوری که در خط دفاعی یک هلیکوپتر بتواند پارک کند، مسلما گل های زیادی خواهد خورد.

بعد از اردوی اتریش حالا بازیکنان ما ۱۰ کیلومتر می‌دوند
طبق آمار در فوتبال مدرن، بازیکنان بین ۱۲ تا ۱۳ کیلومتر می‌دوند. اگر ما این را ضرب در ۱۱ نفر کنیم، حریف ۱۳۲ کیلومتر می‌دود. در حالی‌که سقف دوندگی بازیکنان ما قبل از اردوی اتریش هفت کیلومتر بود، یعنی ما ۷۷ کیلومتر می‌دویدیم و ۵۰ کیلومتر با حریف فاصله داشتیم، اما بعد از تمرینات اتریش گفته می‌شود بازیکنان می‌توانند تا ۱۰ کیلومتر بدوند.

استراتژی کی‌روش تخریب بازی حریف است

کی‌روش تیمی جنگنده آماده کرده که استراتژی آن، تخریب بازی حریف است. در این روش تیم اجازه بازی به حریف نمی‌دهد و این نیاز به آمادگی جسمانی بالایی دارد. مورد دیگر اینکه، اساس کار تیم ما ضد حمله و همچنین استفاده از بازیکنان دفاعی بیشتر است. اگر تیم ما تهاجمی بازی کند، آسیب‌های فراوانی خواهد دید زیرا باید از پیله خودش بیرون بیاید و به زمین حریف برود و این قضیه خطرات خودش را دارد.

به لیست ۲۳ نفره کی‌روش نقد وارد است
هیچ لیستی نمی‌تواند همه را راضی کند. من خودم از عدم انتخاب خلعتبری متعجب شدم، اما با احترامی که به نظر سرمربی دارم، این مساله را قبول کردم. بنابراین به انتخاب کی‌روش نقد وارد است، اما اکنون زمان مناسبی برای طرح این انتقادات نیست.

نقد منصفانه نوعی حمایت است
حمایت از تیم ملی یک امر میهنی است. چراکه با این حمایت‌ها، بازیکنان روحیه می‌گیرند. البته به اعتقاد من این حمایت‌ها باید در طول سال صورت بگیرد. از سوی دیگر معتقدم یک نقد منصفانه هم نوعی حمایت است. شاید الان زمانش نباشد، اما در طول سال امکانش وجود دارد و نباید گذاشت که به منطقه خطرناک برسد.

جنگندگی مهم است، نه نتیجه
قلب ۷۵ میلیون ایرانی به عشق تیم ملی می‌تپد. بنابراین بازیکنان باید با قلب‌هایشان بجنگند. انتظار ما پیروزی نیست، بلکه توقع جنگندگی و مبارزه ای است که در شأن این ملت باشد.

انتظارات باید قابل قبول باشد
ما با تیم‌هایی مثل آرژانتین فاصله داریم. نیجریه و بوسنی هم تیم‌های خوبی هستند. بنابراین کار تیم ملی بسیار سخت است و از این رو انتظارات باید در سطح قابل قبولی باشد.

ژاپن شگفتی‌ساز جام‌جهانی خواهد شد
به اعتقاد من در جام‌جهانی برزیل، تیم ژاپن شگفتی‌ساز خواهد شد. زیرا این کشور، یک سند صد ساله در فوتبال طراحی کرده، جی لیگ را از درون آن درآورده و یکی و دو سال روی تیم ملی‌اش کار کارشناسی کرده است.

کی‌روش می‌تواند تاثیرات وسیع‌تری در فوتبال ایران داشته باشد
دوست دارم بدانم آیا به کی‌روش توصیه شده در فوتبال ایران تغییر نسل و تغییر سبک ایجاد کند یا فقط خواسته شده که تیم ملی را به جام جهانی ببرد؟ کی‌روش مربی بسیار بزرگی است که می‌تواند تاثیرات وسیع‌تری در فوتبال ما داشته باشد. آیا در فدراسیون ما کسانی هستند که قدرت تولید فکر و اندیشه داشته باشند؟ ما تمرکزمان را روی صعود به جام جهانی گذاشتیم و بعد از آن روی صعود به دور دوم و سرانجام دست خالی بر می‌گردیم. وقتی ما سرمربی به این بزرگی انتخاب و چنین هزینه زیادی کردیم، باید از تجربیات و ارزش‌های این مربی استفاده کنیم.

ایران پیرترین تیم آسیا و دومین تیم پیر جهان است
بر اساس آمار، تیم ملی ایران پیرترین تیم آسیاست و در جهان بعد از اروگوئه میانگین سنی‌اش از همه بیشتر است.

ایران تیمی ناشناخته است
اینکه ما تغییر نسل و سبک ندادیم و همچنان مانند قدیم بازی می‌کنیم، باعثشده ما ناشناخته بمانیم. حل نشدن این مسائل باعثشده که فوتبالی غیر قابل پیش‌بینی داشته باشیم.

تیم های حذف شده اگر از جام جهانی درس بگیرند بازنده نیستند
شانزده تیمی که بعد از حذف از مرحله گروهی به کشورهایشان بازمی‌گردند اگر از جام جهانی درس آموخته باشند، بازنده نیستند.

کی‌روش ممکن است تغییر سیستم بدهد
کی‌روش در درون دروازه ابهام دارد. بین احمدی و داوری مانده، البته شاید هم نفر سوم یعنی حقیقی را بگذارد. در جناح چپ جایی که شجاعی بازی می کند هم مشکل وجود دارد. همچنین ما در طراحی و پلی میکر مشکل داریم. بنابراین ممکن است کی روش تغییر سیستم بدهد. زیرا نمی شود با آن چهار سیستم بازی کرد. چون ما صادر کننده پاس نهایی نداریم. با این حال ما می‌توانیم چهار - چهار - یک - یک هم بازی کنیم مثل انگلیس..

تیم ملی حریفانش را شناخته است
با اینکه تیم ملی بازی حریفانش را از نزدیک ندیده، اما از راه‌های دیگر توانسته حریفانش را بشناسد و اشراف پیدا کند، اما این اشراف باید به ما این توانایی را بدهد که بتوانیم حربه‌های آنها را خنثی کنیم.

مردم ایران در حالت بیم و امید به سر می‌برند
پیش بینی اینکه ایران در جام‌جهانی چه نتایجی می‌گیرد، بسیار دشوار است، زیرا فوتبال همواره از برترین کارشناسان جهان هم جلوتر است. جامعه ما در حال حاضر در بیم و امید به سر می‌برد که البته امیدواریم امید برای تیم کشورمان اتفاق بیفتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز