خبرگزاری کار ایران

لوریس چکناواریان در گفت‌وگو با ایلنا:

محدودیت‌های اعمال شده یک نیاز ضروری و از واجبات بود/ در دوران کرونا از خانه بیرون نرفته‌ام؛ مگر برای تهیه ملزومات/ امیدوارم مردم سرزمینم به زندگی عادی بازگردند

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۷۶۳

لوریس چکناواریان با آروزی شکست کرونا و بازگشت زندگی عادی به جامعه، هنر را یکی از بخش های آسیب دیده در کرونا عنوان کرد و گفت: هنر راه تعالی و آبادانی کشور است با وجود کرونا هنر آسیب جدی دیده است به امید اینکه کرونا را شکست دهیم و با هنر به سوی آبادانی کشور برویم.

لوریس چکناواریان آهنگساز کشورمان در گفت‌وگو با ایلنا،  گفت:  واقعیت این است که به عنوان یک آهنگساز درطول زندگی شخصی‌ام  همیشه در تنهایی زندگی کردم در مواقعی هفته ها از خانه بیرون نرفتم و مشغول ساخت آهنگ بودم. در دوران کرونا  هم به احترام شرایط به وجود آمده در کشور، از خانه بیرون نرفته‌ام مگر برای تهیه ملزومات ضروری و یا حل مشکلی. 

وی افزود: باید مواظب خودمان باشیم. وقتی در یک جامعه زندگی می کنیم و عضوی از یک خانواده بزرگ اجتماعی هستیم  نباید خودخواه باشیم. باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم تا دیگران را آلوده نکنیم.  

وی ادامه داد: آرزو می کنم مردم سرزمینم به زندگی عادی خود بازگردند و کرونا را شکست دهیم .هنر و موسیقی مهمترین موضوع در زندگی است امید است با رفتن کرونا بازهم محافل فرهنگی بازسازی شوند.

وی گفت: درست است  در حال حاضر صنعت و اقتصاد با مشکلات زیادی رو به رو شده اند اما حوزه فرهنگ هم از این آسیب ها به دور نبوده و دچار ضرر و زیان های بسیاری شده است  امروز هنر پیشه ها و هنرمندان ما تحت فشار هستند. هنر مندان اگر هر روز کار نکند  یک خودکشی است. امیدوارم کرونا به زودی شکست بخورد و هنر به جایگاه واقعی خود بازگردد. کشور با فرهنگ و هنر آباد می شود پس به امید آبادی کشور . 

این آهنگساز کشورمان با بیان اینکه ضرورت ممنوعیت رفت و آمدهای خانوادگی و ضرورت رعایت وجود فضای 4 متر مربع در اطراف هر نفر و همچنین گردش هوا در محیط به عنوان عوامل مؤثر در کنترل شیوع کرونا است، اظهار داشت:  در شرایط کنونی کادر درمانی روزهای سختی را پشت سر می گذارند، یک میهمانی ساده خانوادگی می تواند یک خانواده را به صورت خوشه ای به کرونا مبتلا کند و در نتیجه هم باری است بر دوش کادر درمان و هم مشکل بزرگی است بر دوش خود خانواده. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر سفر نرفتن، در خانه ماندن و رعایت پروتکل های بهداشتی یکی از مواردی است که برای تمامی ایرانیان واجب و ضروری است. خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شده و محدودیت هایی که اعمال شده است میزان سفرها کمتر شده است. به نظر بنده باید این محدودیت ها با جدیت بیشتری دنبال شود و اگر نیاز بود بازهم به صورت چند هفته ای تمدید شود تا کشور به حالت عادی بازگردد. محدودیت هایی که  در ستاد کرونا اعمال شده است  یک نیاز ضروری و از واجبات بود.  

چکناواریان  با اشاره به اینکه اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در کنترل شیوع بیماری و توجیه افکار عمومی در خصوص کافی نبودن استفاده از ماسک در جهت پیشگیری از شیوع کرونا و رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی اعم از فاصله گذاری، شستشوی مرتب دستها و تخلیه هوا از محیط 7 تا 9 بار در روز یک امر ضروری و حیاتی است، عنوان کرد: فقط نباید به این توجه کنیم که اگر ماسک می زنیم پس ایمن هستیم ماندن در خانه، رعایت پروتکل های بهداشتی و  توجه به مواردی که از سوی ستاد اطلاع رسانی کرونا تبیین می شود، حیاتی و ضروری است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز