خبرگزاری کار ایران

یک انتصاب در تماشاخانه سنگلج/«شبیه رهایی ورای یک نقس» به باران می‌رود، «مرد شده» در ایرانشهر می‌ماند

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۹۷۰

اجرای نمایش «شبیه رهایی ورای یک نقس» از ۳ تیر در تیاتر باران، ادامه اجراهای نمایش «مرد شده» در ایرانشهر و همچنین یک انتصاب در تماشاخانه سنگلج تازه‌ترین اخبار تئاتر است.

به گزارش ایلنا، نمایش «شبیه رهایی ورای یک نقس» به نویسندگی و به کارگردانی ساناز زمانی از ۳ تیر در تیاتر باران اجرا خواهد داشت.

این نمایش به سوژه اهدای عضو می‌پردازد اما برخلاف بیشتر آثار ساخته شده با این موضوع که از نگاه خانواده اهداکننده‌ی عضو است، این نمایش از زاویه‌دید گیرنده‌ها آن را بررسی می‌کند.

«شبیه رهایی ورای یک نقس» برگزیده بهترین نمایشنامه و بهترین کارگردانی از دومین جشنواره تئاتر شهر در سال ۹۲ شده‌ است.

ساناز زمانی متولد سال ۱۳۶۶ و فارغ‌التخصیل رشته آمار است. زمانی فعالیت هنری‌اش را از سال ۸۷ با گذراندن دوره حرفه‌ای بازیگری در موسسه کارنامه آغاز کرد. او پیش از این بازی در چندین نمایش چون «بازرس هاند واقعی»، «جشن سالگرد»، «خشکسالی و دروغ» و کارگردانی نمایش‌های «جشن سالگرد»، «شروین»، «تدایی اطمینان»، «برداشت آزاد»، «شایعات»  و ...را در کارنامه خود دارد. ساناز زمانی جایزه بهترین کارگردانی برای نمایش«برداشت آزاد» از چهارمین جشنواره تیاتر امید در سال ۹۱، جایزه بهترین کارگردانی برای نمایش«شبیه رهایی وراییک نفس» از دومین جشنواره تئاتر شهر سال ۹۲، کاندیدای طراحی صحنه برای نمایش«برداشت آزاد» ۹۱، کاندیدای کارگردانی برای نمایش«تدایی اطمینان» سومین جشنواره تئاتر شهر سال ۹۳ را از آن خود کرده‌است.

اجرای تازه نمایش «شبیه رهایی ورای یک نفس» اولین اجرای عموم حرفه‌ای این کارگردان محسوب می‌شود و تغییرات زیادی در نمایشنامه و بازیگران نسبت به اجرای جشنواره دارد.

آوا فیاض به عنوان مجری‌ طرح در این پروژه حضور دارد. همچنین مهدی بوسلیک، جواد پولادی، سارا شاهرودیان، شهاب عباسیان، مریم نقیبی (به ترتیب الفبا) در این نمایش بازی می‌کنند.

«مرد شده» در ایرانشهر می‌ماند

نمایش «مرد شده» به تهیه‌کنندگى سجاد افشاریان و کارگردانى آسو بهارى همچنان با استقبال در تماشاخانه ایرانشهر به اجراهاى خود ادامه مى‌دهد.

نمایش «مرد شده» به نویسندگی و کارگردانی آسو بهاری، که در فصل بهار در تالار مولوی روی صحنه رفت، در دور دوم اجراهای تازه خود در تماشاخانه ایرانشهر با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

تاکنون رضا کیانیان، تورج اصلانى، پگاه آهنگرانى، فرهاد اصلانى و هنرمندان بسیارى از این نمایش دیدن کرده‌اند و پیش‌فروش روزهاى پایانى هفته این نمایش در سایت‌های اینترنتی با بیست درصد تخفیف آغاز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند به صورت حضوری و اینترنتی بلیت‌های این اثر نمایشی را خریداری کنند.

«مرد شده» روایت تازه‌ای از نقش زنان در جنگ و جان‌فشانی‌های زنان کوبانی را به تصویر می‌کشد.

تهیه‌کنندگی این نمایش در دور جدید بر عهده سجاد افشاریان است و مجتبی فلاحی، نسیم میرزاده، بهزاد خلج، دُنا تارفی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

این اثر نمایشی هرشب ساعت ۱۹ در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

مدیر روابط عمومی تماشاخانه سنگلج منصوب شد

با صدور حکمی از سوی پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج،آریان رضائی به عنوان مدیر روابط عمومی این تماشاخانه منصوب شد.

در متن حکم آریان رضائی آمده است:

«نظر به تعهد و تجربه جنابعالی به موجب این حکم به سمت «مدیر روابط عمومی تماشاخانه سنگلج» منصوب می‌شوید.

امید است با بهره‌گیری از تمام ابزارهای رسانه‌ای و فرهنگی و تعامل با اصحاب رسانه در قالب سیاست‌های کلی این تماشاخانه تلاش لازم را به عمل آورید.»

آریان رضائی دانش آموخته رشته فیلم سازی با گرایش مستندسازی، کارگردان تئاترهای تعاملی، روابط عمومی و مشاور تبلیغات در تئاتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز