خبرگزاری کار ایران

تبادل فرهنگ گردشگری با کشورهای همسایه تقویت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۳۵۰

ضرورت معرفی صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان به دنیا

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ضرورت دارد تا تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع‌دستی میان این استان با کشورهای همسایه تقویت شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته در نوروز ۱۴۰۳، خوشبختانه سیستان وبلوچستان در سطح کشور خوش درخشید و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که جای قدردانی و تقدیر دارد. 

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در ایام نوروز کمترین چالش و کمبود را شاهد بودیم و مسافران و گردشگران نوروزی سفر خوبی را تجربه کردند که این موضوع ثمره مهمان‌نوازی مردمان خوب و خونگرم این دیار و تعاملات و همکاری‌های صورت گرفته اعضای ستاد خدمات سفر استان بود. 

او ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک شایانی کند و اگر گردشگری با چاشنی خلاقیت و نوآوری همراه شود تاثیر بیشتر و اثرگذاری دوچندانی خواهد داشت و باید در این بخش از همه ظرفیت‌ها خصوصاً ظرفیت نخبگانی، دانشجویی و دانش‌آموزان بهره کافی را برد. 

به گفته کرمی، گردشگری سیستان و بلوچستان با مشارکت مردم و همه گروه‌های مردمی در تحول و تغییر چهره استان بسیار موثر است و با ایجاد و فعال‌سازی تعاونی‌های تخصصی می‌توان مشارکت مردم را در این حوزه‌ها بیشتر کرد و از قدرت مردمی که قدرت بسیار ارزشمندی است به بهترین نحو استفاده کرد. 

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: ارتباط با سایر کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان باید جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان باشد و با برگزاری نمایشگاه‌های مشترک صنایع‌دستی و گردشگری و تبادل فرهنگ‌ها برای تحکیم و تقویت این ارتباطات گام برداریم. 

او خاطرنشان کرد: همکاری و تعاملات با این کشورها باید روز به روز تقویت و افزایش یابد و آثار و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان و سایر ظرفیت‌ها را از این طریق به کل دنیا معرفی کنیم چرا که معتقدیم تبادلات و ارتباطات فرهنگی در توسعه امنیت و اقتصاد بسیار موثر است. 

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان افزود: در سیستان و بلوچستان هر شهرستان یک ظرفیت و توانمندی دارد که باید در همان بخش تقویت شود و مردم محور اصلی امور باشند و یکی از بهترین بخش‌ها نیز معرفی صنایع‌دستی که طبق گزارشات واصله در نوروز امسال فروش صنایع دستی رشد بسیار خوبی داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز