خبرگزاری کار ایران

مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب تهران:

امکان حضور همه ناشران زیر سقف وجود دارد/اعمال تغییرات آیین‌نامه به جانمایی عادلانه کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۵۴۲

هومان حسن‌پور می‌گوید اینکه چه متراژی زیر سقف قرار بگیرد و چه مترازی زیرچادرها برپا شود به این مسئله بستگی دارد که هر بخشی از نمایشگاه تا چه میزان و چگونه بتواند فضایی که در اختیارشان قرار داده می‌شود را مدیریت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر کمیته اجرایی سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گزارشی؛ آخرین وضعیت آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران در مصلی را اعلام کرد و گفت که همچنان ۲۰ هزار متر از فضای نمایشگاهی زیر چادر برپا می‌شود. از سوی دیگر شنیده می‌شود قرار است بخشی از ناشران کودک و نوجوان در فضای موقت جانمایی شوند.

هومان حسن‌پور (مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب تهران) درباره چرایی و چگونگی انتخاب ناشران کودک و نوجوان برای حضور دوباره زیر چادرها به خبرنگار ایلنا گفت: جانمایی امسال زیر نظر معاونت اجرایی نمایشگاه صورت گرفته و از نظرات و پیشنهادات انجمن‌های حوزه‌های مختلف نشر که دست‌اندرکار هستند نیز استفاده شده است. اما اینکه چه متراژی زیر سقف قرار بگیرد و چه مترازی زیرچادرها برپا شود به این مسئله بستگی دارد که هر بخشی از نمایشگاه تا چه میزان و چگونه بتواند فضایی که در اختیارشان قرار داده می‌شود را مدیریت کند. یعنی چه متراژهایی برای ناشران حوزه خود درنظر بگیرد تا بتواند تمام ناشران یا دست‌کم تعداد بیشتری از آن‌ها را در فضای مسقف جانمایی کند.

او ادامه داد: اگر این متراژ‌ها به خوبی مدیریت شوند تا حدود زیادی مشکلی نخواهیم داشت در غیر این صورت بالاخره بعضی از بخش‌ها به ناچار مجبور به برپایی غرفه‌هایی در چادرها می‌شوند.  در حال حاضر گفت‌وگوها و مذاکرات برای تصمیم‌گیری درباره همین موضوعات است تا ناشران زیر چادر نروند یا دست‌کم در پایین‌تر تعداد ممکن ناچار به برپایی غرفه در فضای موقت شویم. وقتی تقسیم‌بندی متراژ‌ها عادلانه‌تر و منطقی‌تر باشد تعداد حداکثری را می‌توانیم در فضای مسقف جانمایی کنیم.

حسن‌پور تاکید کرد: در حال حاضر بخش‌های عمومی، دانشگاهی و خارجی همان میزان فضایی که در اختیارشان گذاشته شده را کافی می‌دانند و نوع متراژ‌بندی را به گونه‌ای اعمال کرده‌اند که تنوانسته‌اند خودشان را زیر فضای مسقف جای بدهند. تنها بخش کودک است که احتمال می‌دهد نیاز به چادر برای تعدادی از ناشران حوزه خود داشته باشد. درواقع خودشان هستند که احساس می‌کنند تمام ناشران کودک زیر فضای مسقف جا نمی‌شوند و ناگزیر هستند تا تعدادی از ناشران کودک را زیر چادر جانمایی کنند. بالاخره بالای ۲۰۰۰ ناشر در این دوره ثبت‌نام و درخواست غرفه کرده‌اند و البته فضاهای اداری و کاری مثل ستاد اجرایی و ... موضوع جداگانه‌ای هستند.

مدیر کمیته ناشران داخلی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تغییرات احتمالی در آیین‌نامه و ضوابط نمایشگاه کتاب تهران باتوجه به شرایط مکان برگزاری و تعداد بالای ناشران یادآور شد: امسال تغییرات زیادی در آیین‌نامه و ضوابط نمایشگاه کتاب اتفاق افتاده منتها مسئله این است که بخش‌های مختلف نمایشگاه این تغییرات را اعمال کنند. مثلا در آیین‌نامه امسال سقف و کف متراژ تعیین کرده‌ایم و ضابطه تعداد کتاب‌های منتشر شده ۴۰ عنوان در بخش بزرگسال و ۴۵ عنوان در بخش کودک را داریم. اگر این موارد توسط مدیریت بخش‌های مختلف نمایشگاه به درستی اعمال شوند قاعدتا باید شرایط بهتری نسبت به سنوات گذشته داشته باشیم. در حال حاضر مشغول بررسی لیست‌های جانمایی هستیم و دقت در این مسائل هستیم.

این فعال نشر وضعیت آمادگی مصلی برای میزبانی از سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و به ویژه شرایط فضاهای مسقف اضافه شده به محدوده نمایشگاه نیز گفت: تکمیل رواق‌ها باعث شده تا فضای مسقف قابل توجهی به متراژ نمایشگاه اضافه شود و واقعا نسبت به دوره‌های گذشته مصلی فضای مسقف بیشتری در اختیار داریم منتها باید این فضا را مدیریت کنیم و باید ببنیم چگونه جانمایی کنیم تا با متراژ‌های پایینتر تعداد بیشتری از ناشران زیر سقف غرفه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز