خبرگزاری کار ایران

هاشمی طبا در گفت‌وگو با علی ضیاء:

انصراف ندادم تا اگر آقای روحانی سکته کرد من در میدان باشم/قرار بود نوه ۷ساله‌ام «ما گل‌های خندانیم‌» را بخواند اما نگذاشتند

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۶۴۱

سیدمصطفی هاشمی طبا در گفتگو با سیدعلی ضیاء سخنان جالبی درباره رعایت نکردن اخلاق در مناظره‌ها و فضای استودیو مناظره، دلیل انصراف ندادن از انتخابات، بازی در فیلم‌های سینمایی، خواننده مورد علاقه، شرایط استقلال و پرسپولیس، علت خواندن شعر "ما گل‌های خندانیم" در مناظره، زنده بودن کودک درونش، وضعیت زندگی فرزندانش و ماجرای پاداش گرفتن از آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعلی ضیاء مجری تلویزیون چهارشنبه 26 مهر ماه به مناسبت روز تربیت بدنی میزبان سیدمصطفی هاشمی طبا بود که سالها رییس سازمان تربیت بدنی بوده و در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز به عنوان یکی از نامزدها حضور داشت.

من مشکلی با وزیر نداشتم اما انگار او با من مشکل پیدا کرد!

هاشمی طبا در ابتدا با بیان اینکه روز تربیت بدنی را تبریک می گویم و ورزش همیشه باعث شادی و نشاط است، درباره جدایی از تربیت بدنی، توضیح داد: من اوایل مشکل شخصی با وزیر وقت نداشتم اما انگار ایشان با من مشکل پیدا کرد! ماجرا از این قرار بود که از من که با رادیو گفتگو می کردم پرسیدند آیا شما مشاور وزیر هستید؟ گفتم خیر اما گاهی به ایشان مشاوره هایی می دهم. گویا این گفته من به مذاق وزیر خوش نیامده بود.

اخلاق در مناظره‌ها رعایت نمی‌شد

وی در پاسخ به سوال ضیاء درباره مناظره ها، تصریح کرد: در مناظره ها اخلاق رعایت نمی شد. اگر ما به مبانی جمهوری اسلامی معتقد باشیم، کسانی که از دل شورای نگهبان گذشته اند یعنی صلاحیتشان تایید شده، اما صلاحیت آدم ها را جلوی دوربین زیر سوال بردن، تخلف است. کسی که می خواهد رییس جمهور شود باید برنامه ارائه کند نه اینکه نفر بغل دستی اش را نقد کند. این رویکرد اصلا مخالفت با شورای نگهبان است.

این سیاستمدار باسابقه درباره فضای استودیو گفت: قبل از مناظره ها همه با هم خوب بودند و می گفتند و می خندیدند. اما در فرصت های استراحت، همه پیش مشاورانشان بودند و چالش ها ادامه پیدا نمی کرد.

انصراف ندادم تا اگر آقای روحانی سکته کرد من در میدان باشم

هاشمی طبا در پاسخ به اینکه چرا اعلام کرد به آقای روحانی رای می‌دهد اما از ریاست جمهوری انصراف نداد، اظهار کرد: من از اول گفته بودم انصراف نمی‌دهم. بحث من آن اواخر این بود که در حالی که آقای جهانگیری به طور طبیعی انصراف می‌دادند، آقای روحانی می‌ماند و یکی دو نفر دیگر. من گفتم هیچ چیز نیست که بتوانیم آن را پیش‌بینی کنیم. 48 ساعت به انتخابات مانده بود و گفتم شاید آقای روحانی به دلیلی نتواند در میدان باشد، مثلا سکته کند، بنابراین گفتم که من بمانم. حزب آقای میرسلیم هم به ایشان تکلیف کرد انصراف بدهد و ایشان انصراف داد.

فقط موقعی که وزیر بودم محافظ داشتم

وی در این باره که آیا همه جا مثل همین استودیو تنها می‌رود، بیان کرد: برای مناظره هم خودم بودم. البته موقعی که وزیر بودم محافظ داشتم، اما بعدش دیگر خیر.

در فیلمی بازی کردم که از ترس ساواک نابود شد

معاون رییس جمهور در دولت دوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، پس از پخش تصاویر حضورش در یک فیلم سینمایی درباره فعالیت های هنری خود گفت: من در یک فیلم سینمایی بازی کردم و در بحث هنر هم بودم. دوره ای هم مدیر تولید صداوسیما بودم. من در فیلمی بازی کرده بودم که به دلایلی که برخی از آنها ترس از ساواک قبل از انقلاب بود، آن فیلم نابود شد. اتفاقا فیلم خیلی قشنگی بود.

همبازی فرامرز قریبیان بودم و نقش منفی بازی کردم

هاشمی طبا با بیان اینکه در یک فیلم همبازی فرامرز قریبیان بوده، افزود: موضوع آن فیلم درباره معلمی با بازی آقای قریبیان بود که می خواست کارهای خوبی انجام دهد و من در نقش مدیر مدرسه با رژیم در ارتباط بودم و مخالف او بودم. به نوعی نقش آدم بده را بازی می کردم.

خواننده موردعلاقه ام شهرام ناظری است

از بین بازیگران خارجی به جان وین و بازیگران ایرانی به سلطانی و اصلانی علاقمندم

این سیاستمدار با بیان اینکه استعداد بازیگری را ندارم، افزود: تئاتر هم بازی کرده ام. البته هم به موسیقی و هم به بازیگری علاقه دارم. خواننده موردعلاقه ام شهرام ناظری است. خودم خواننده خوبی نیستم، خوانندگی تمرکز فوق العاده ای می خواهد. هنرپیشگی هم همینطور و خیلی استعدادش را ندارم. به جان وین از بین بازیگران خارجی علاقمندم و از بین بازیگران ایرانی آقایان سلطانی و اصلانی را دوست دارم.

وی با اشاره به اینکه 12 سال با آقای سعید فائقی همکاری داشته، در پاسخ به این سوال ضیاء که آیا فرصت برای جوان ها هم فراهم می شود که وزیر باشند، یادآور شد: من از 33 سالگی وزیر شدم. ما حالا فرد 90 ساله عضو و دبیر شورای نگهبان هم داریم، همچنین برخی از امام جمعه ها هم سن زیادی دارند.

هاشمی طبا درباره ماجرای کناره گیری داریوش مصطفوی از فدراسیون فوتبال، گفت: من خودم آقای مصطفوی را به ریاست منصوب کردم. فضای مطبوعاتی که او در آن بود بسیار بد شد و حتی او برای بدرقه تیم ملی فوتبال نیامد و استرالیا هم نرفت. من توصیه کردم، ایشان هم قبول کرد و استعفا داد. وگرنه من اصلا فشارپذیر نیستم و مواردی پیش آمده که این را ثابت می کند. البته نمی توانم آنها را روی آنتن بگویم چون جزو خطوط قرمز است.

استقلال و پرسپولیس ورشکسته هستند

وی همچنین در پاسخ به ضیاء درباره دو تیم محبوب پایتخت اظهار کرد: اینکه برخی می گویند استقلال ادامه دهنده تاج است، همچین چیزی نیست. استقلال موسسه جدیدی است و رنگ آبی آن ربطی به تاج ندارد. استقلال و پرسپولیس ورشکسته هستند و قابل واگذاری نیستند. دولت هم تمایلی به این کار ندارد.

داریم ایران را مثل یک دستمال کاغذی استفاده می‌کنیم و دور می‌اندازیم

این سیاستمدار در این باره که چه آرزویی دارد، گفت: آرزویی که من دو سال است دارم این است که شرایط زیستی مملکتمان طوری شود که مملکت آباد داشته باشیم. مملکت ما دارد به سمت خشکسالی می رود. مملکت ما مصرف کننده است و ایران مثل یک دستمال کاغذی است که آب، نفت، جنگل، تالاب، زمین های کشاورزی اش را مصرف کرده ایم و می خواهیم آن را دور بیندازیم.

شعر "ما گل‌های خندانیم" نقطه عطفی در فضای سنگین مناظره بود!

هاشمی طبا در پاسخ به اینکه با چه هدفی شعر "ما گلهای خندانیم" را در مناظره خواند، توضیح داد: من یکی از مشتریان دوچرخه ضمیمه همشهری هستم و همیشه آن را می‌خوانم. شعر "ما گلهای خندانیم" را که در کتابهای درسی هم چاپ شده، در آنجا خواندم و دوست دارم که همه بچه ها شاد و خندان باشند. در مناظره فضا، فضای سنگینی بود و من چیزی را آوردم که نقطه عطفی در آن فضای سنگین باشد. اصلا دلم می‌خواست نوه ام که یک دختر 7 ساله است آن را بخواند اما موافقت نکردند.

پشت فرمان بستنی خورده‌ام/ بازی محبوب با نوه‌ام تاپ تاپ خمیر شیشه پر پنیر است

وی درباره کودک درونش افزود: ما بچگی هایمان را از دست نداده ایم و برای همین می بینیم که برخی مواقع حرکات بچگانه هم انجام می دهیم. خیلی وقت ها تسلیم کودک درونم می شود و خوش می گذرد. مثلا پشت فرمان بستنی خورده ام. وقت نمی کنم سینما بروم. البته دوست دارم. خیلی با نوه ام بازی می کنم بازی محبوبمان تاپ تاپ خمیر شیشه پر پنیر است.

این سیاستمدار در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از سخنان کاندیداها در مناظره، گفت: ما در جنگ 1 میلیون اسیر و شهید و جانباز برای حفظ ایران دادیم، حالا روا نیست ایران را مصرف کنیم و وظیفه همه ما است که آن را رعایت کنیم. من متاسفم که در مناظره تلویزیونی هیچ کدام از آقایان حرفی از شهدا و جانبازان نزدند. مگر آن ها جانشان را برای ایران نگذاشتند؟ باید حرفی از آنها هم می شد.

یک دخترم خانه‌دار، دیگری آرشیتکت و پسرم در یک موسسه بین المللی است

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره فرزندانش گفت: یک دخترم خانه دار و دیگری آرشیتکت است که هم درس می دهد هم طراحی می کند. پسرم هم در یک موسسه بین المللی کار می کند. هیچ کدامشان را هم من نبرده‌ام.

هیچوقت پاداش نگرفتم به جز یک پژو که آقای هاشمی رفسنجانی در آخر دوره‌شان به ما هدیه دادند

وی در پایان در پاسخ به این سوال ضیاء که آیا پولدار است، اظهار کردر: پول هم دارم اما نمی دانم چقدر باید باشد. من 70 ساله ام و مهندس 40 ساله هستم. حقوق خوبی قبل از انقلاب می گرفتم. بعد از انقلاب هیچوقت حقوق خوبی نگرفتم، هیچوقت پاداش نگرفتم. فقط آقای هاشمی رفسنجانی در آخر دوره شان یک پژو به ما هدیه دادند. البته پول هم دارم. نه اینکه نداشته باشم. نیازی به کسی ندارم.

«فرمول یک» با اجرای سیدعلی ضیاء به تهیه کنندگی افشین حسین خانی، شنبه تا چهارشنبه پس از اذان مغرب از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز