خبرگزاری کار ایران

اجرای مسعود جاهد و امیری در ارسباران

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۱۵۲

اجرای ساز و آواز مسعود جاهد و امیرمسعود امیری نیز به لیست برنامه‌های دهمین نشست "آیین آواز" که روز 30 خرداد برگزار می‌شود اضافه شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حالی که پیش از این قرار بود مهدی آذرسینا (آهنگساز و نوازنده‌کمانچه)، مرتضی غزنوی (خواننده و مدرس‌آواز) و علی شیرازی (آوازخوان و آوازپژوه) در دهمین برنامه "آیین آواز" درباره "ریتم در آواز ایرانی" سخن بگویند، یک اجرای موسیقی نیز به این برنامه اضافه شد.

مسعود جاهد (نوازنده نی) قرار است روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد از ساعت ۱۸ با همراهی امیرمسعود امیری (خواننده اصفهانی) در فرهنگسرای ارسباران به اجرای برنامه بپردازند. جاهد و امیری برنامه خود را آواز ابوعطا اجرا خواهند کرد.

امیری متولد ۱۳۵۱ اصفهان است و موسیقی و آواز را نزد اساتیدی چون حسن کسایی، اصغر شاهزیدی، تقی سعیدی، حسین عمومی، حسین علیزاده، محمدرضا لطفی و همچنین دو معلم فرانسوی آموخته است.

مسعود جاهد نیز متولد ۱۳۴۲ در قائمشهر است. وی الفبای نی‌نوازی را از ۲۲ سالگی به طور خودآموخته شروع کرد و سه سال بعد آموختن ردیف استاد دوامی را نزد محمدعلی کیانی‌نژاد پی گرفت. سال ۱۳۷۲ آلبوم بی‌کلام "مهرگان" شامل دونوازی نی با ویولن بابک شهرکی را عرضه کرد. دو سال بعد ارکستر موسیقی بانوان "کرشمه" را به خوانندگی همسرش زنده‌یاد شیدا جاهد تشکیل داد که همکاری این دو بعدها به عرضه ۸ آلبوم در بازار موسیقی انجامید.

 انتشار مجموعه آلبوم "ردیف نی" براساس ردیف عبدالله‌خان دوامی نیز از دیگر فعالیت‌های جاهد است. کتاب ۷ جلدی "آموزش نی" و نیز ۵ آلبوم موسوم به "سعدی‌خوانی" از دیگر آثار در دست انتشار مسعود جاهد محسوب می‌شود.

حضور در نشست تخصصی آیین آواز برای عموم آزاد است و علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این نشست از ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۳۰ خرداد به فرهنگسرای ارسباران واقع در ضلع شمال غربی پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز