خبرگزاری کار ایران

محسن سرخو:

تمام متقاضیان فرهنگی و هنری تحت پوشش بیمه قرار گرفتند/بیمارستان میلاد هنرمندان را می‌پذیرد

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۲۳۴

عضو هیات مدیره تامین اجتماعی و عضو شورای شهر تهران گفت: با اضافه شدن 12 هزار نفر به لیست اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه می‌توانیم بگوییم تا امروز هرکسی متقاضی بوده تحت پوشش خدمات درمانی و سایر مزیت‌های تامین اجتماعی قرار گرفته و هیچ متقاضی باقی نمانده که خارج از چتر تامین اجتماعی در این حوزه واقع شود.

محسن سرخو در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی برای بیمه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، افزود: سازمان تامین اجتماعی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قبلا حدود 20 هزار نفر از اصحاب هنر و رسانه را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده بود که طبق آن مابه‌تفاوتی را دولت از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌کند و مابقی را خود اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه می‌پردازند.

سرخو ادامه داد: طبق تفاهمی که امروز به امضا رسید حدود 12 هزار متقاضی جدید بیمه تامین اجتماعی در حوزه فرهنگ و رسانه بودند که این 12 هزار نفر هم امروز اضافه شدند و جمعا می‌شود بالغ بر 32 هزار نفر. می‌توانیم بگوییم تا امروز هرکسی متقاضی بوده تحت پوشش خدمات درمانی و سایر مزیت‌های تامین اجتماعی قرار گرفته و هیچ متقاضی باقی نمانده که خارج از چتر تامین اجتماعی در این حوزه واقع شود.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های دکتر صالحی امیری منابع مالی لازم را که دولت باید تامین می‌کرده پیش‌بینی شده و پرداخت‌های خوبی به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته و شعبه‌های خاصی در سازمان پیش‌بینی شده که هنرمندان و اصحاب رسانه در آن شعبه‌ها پرداخت‌هایشان را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

سرخو یادآور شد: خدمات درمانی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بیمارستان میلاد است.

عضو هیات مدیره تامین اجتماعی یادآور شد: یکی از دغدغه‌های همیشگی هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگ و هنر کشور این بوده که بعد از رسیدن به سن کهولت و کهنسالی و با داشتن سوابق طولانی، متاسفانه از هیچ مزایایی برخوردار نبودند. در دوران از کار افتادگی و کهولت چه به لحاظ درمان و چه معیشت، خیلی از این هنرمندان دچار مشکل می‌شدند.

سرخو ادامه داد: با اقدامات خوبی که در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده و 32 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند می‌توانیم بگوییم که دیگر بعد از این در صورت کهنسالی و از کار افتادگی، هر یک از عزیزان هنرمند پوشش کامل بیمه‌ای دارند و از امنیت اجتماعی خوبی برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز