خبرگزاری کار ایران

آوای تربت خاموش شد؛

نورمحمد درپور درگذشت

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۵۷۴

نورمحمد درپور، خنیاگر، راوی و نوازنده دوتار که از معدود بازماندگان صاحب سبک در منطقه جنوب خراسان بود, درگذشت

به گزارش خبرنگار ایلنا، نورمحمد درپور، خنیاگر، راوی و نوازنده دوتار بس دوره‌ای مبارزه با بیماری سرطان شامگاه گذشته (28 اسفند ماه) درگذشت.

این هنرمند آموزش دوتار و روایت‌های حماسی و تغزلی موسیقی منطقه خراسان را نزد اساتید نامی منطقه حاج جهـانگیـر خان، حاج مـرتضی پـری؛ حاج عبدالحمید رسولی؛ ملا داد خدا کبودانی و ملا یاسین مریدار آموخت و وسبک‌های خوانندگی حلقه ذکر را از خلیفه ملا سلـطان، ملا پایند بلوچ و... فراگرفت.

درپور از معدود بازماندگان صاحب سبک در منطقه جنوب خراسان است که گنجینه‌ای از نغمه­‌های شفاهی موسیقی این مناطق را در سینه دارد و می‌توان او را نماد موسیقی عرفانی منطقه تربت جام و خراسان به شمار آورد که در روایت‌هایش همه گاه از شعر شاعران و عارفان نامی این منطقه استفاده کرده است که از جمله آنها می توان به  شاعران وعارفانی چون حاج قاضی جلال الدین فقهی سلجوقی، ملا عبدالرئوف مجیدی  شیخ احمد جامی، مولاناعبدالرحمن جامی اشاره کرد.

زمان دقیق تشییع پیکر نورمحمد درپور هنوز مشخص نیست اما قطعا در قطعه هنرمندان شهرستان تربت جام به خاک سپرده خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز