خبرگزاری کار ایران

مشکلات پرونده ثبت جهانی فلک‌الافلاک تا مرداد ماه به نتیجه می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۱۶۶

استاندار لرستان اعلام کرد، استحکام بخشی، ثبت جهانی و آزادسازی حریم قلعه تاریخی و باستانی فلک‌الافلاک در اولویت استانداری لرستان قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، ابوطالب شفقت در حاشیه بازدید از مجموعه تاریخی و گردشگری قلعه‌ فلک‌الافلاک خرم آباد اظهار کرد: یکی از مصوبات سفر دور اول رئیس جمهوری به لرستان ثبت‌جهانی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد است.

استاندار لرستان افزود: تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و آزادسازی اطراف قلعه به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، امیدواریم بتوانیم اقدامات لازم برای ثبت جهانی را انجام دهیم.

او تاکید کرد: بسیاری از موارد توسط وزارتخانه در تهران برطرف می‌شود که امیدواریم در آینده نزدیک وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان سفر کند و از نزدیک در روند امور قرار گیرد.

ابوطالب شفقت ادامه داد: مسائل مربوط به ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد ماه نهایی شود، چرا که تیم بازرسی برای ثبت نهایی از مجموعه بازدید خواهد کرد و امیدواریم مورد بهره‌برداری مردم جهان قرار گیرد.

استاندار لرستان بیان کرد: این منطقه گردشگری و تاریخی شناسنامه قوم لر و لرستان بوده و استحکام بخشی، آزادسازی حریم و ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک بصورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز