خبرگزاری کار ایران

مسعود نجابتی به‌عنوان چهره هنر انقلاب ۱۴۰۲ انتخاب شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۴۸۰

مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم مسعود نجابتی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۲ انتخاب شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: اعیاد گذشته و پیروزی بزرگ جبهه مقاومت را تبریک می گویم؛ خون پاک شهدای ما افتخار بزرگی را برای جهان اسلام آفرید.

وی افزود: انشاالله با پیروزی کامل جبهه مقاومت و برافراشته شدن پرچم توحید در مسجد الاقصی، به زودی نماز وحدت را به امامت رهبر انقلاب در این مکان مقدس برگزار کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در ایامی که به نام هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است این مراسم با یاد و خاطره شهید آوینی در حال برگزاری است، تصریح کرد: از دوستان و همکارانمان در سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری که امسال هم موفق به برگزاری این رویداد مهم شدند تشکر می کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: فلسفه شکل گیری حوزه هنری که شاید مهمترین معمار آن رهبر انقلاب هستند (که بارها در کلماتشان توصیفشان را از اهتمامی که معظم له در شکل گیری چنین جریان هنری ملهم از اندیشه انقلاب اسلامی داشتند) کاملا مشهود است.

وزیر فرهنگ گفت: خوشحال هستیم این نهالی که با دستان رهبر انقلاب در محیط انقلاب اسلامی پرورش یافته به شجره طیبه ای تبدیل شده که شاخ و برگ‌های آن همه مشتاقان را زیر سایه خود جای داده است.

وی افزود: هنرمندان اصیل در شاخه های مختلف هنری رشد کرده اند و به اعتلا رسیده اند در سینما، هنرهای تجسمی، شعر و سایر رشته های هنری جمع‌ پرتوانی از هنرمندان تاثیرگذار رشد کرده اند و فضای فرهنگی هنری در اختیار جریان متعهد به آرمان های انقلاب اسلامی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: شاید دهه های قبل رسیدن به این نقطه، محال تصور می شد اما بحمد الله با اهتمامی که‌ وجود داشت و حضور چهره های شایسته این مسیر سخت، هموار شده است و البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وزیر فرهنگ گفت: نقطه مطلوب همان ترسیمی است که امام راحل در پیام معروف خود به عنوان هنر متعهد برای جامعه فرهنگی هنری ترسیم کرده‌اند، آنجا نقطه آرمانی است و به دست توانای شما هنرمندان اصیل و شما که دلتان به عشق آرمان های بلند نهضت امام می تپد فتح این قله نزدیک خواهد بود.

وی افزود: به اوراح شهدای مقاومت، انقلاب و شهدای مظلوم غزه که الهیات جدید مقاومت را در چشمان جهانیان ترسیم و آیات استقامت را تفسیر کردند درود می فرستیم.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: انشاالله این نهضت با خون پاک شهدای عزیزمان به پیروزی کامل خواهد رسید و از خداوند متعال مسالت داریم پرچم این نهضت حسینی را به دست رهبر انقلاب به صاحب اصلی آن برساند.

در بخش دیگری از این مراسم انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به عنوان برترین رویداد هنر انقلاب معرفی شد.

در این مراسم چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی معرفی شد چه اسامی نامزدهای نهایی به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

۱- امیر بشیری برای نویسندگی و کارگردانی کنسرت‌نمایش «کلنل»

۲- کمال تبریزی و علیرضا طالب‌زاده برای نویسندگی و کارگردانی مجموعه تلویزیونی «سرزمین مادری»

۳- راضیه تجار برای انتشار رمان «یاس کبود» و تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست»

۴- افشین علاء برای نقش‌آفرینی مؤثر و به‌هنگام در سپهر شعر انقلاب اسلامی

۵- مسعود نجابتی برای فعالیت‌های مؤثر در حوزه گرافیک از جمله ترسیم دیوارنگاره «و فتح قریب» در مرز سرزمین‌های اشغالی

حوزه هنری از سال ۱۳۹۴ معرفی «چهره سال هنر انقلاب» را با مشارکت هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در دستور کار خود قرار داده است.

«تندیس انتظار» اثر علی‌اصغر یوزباشی به‌عنوان نماد «چهره سال هنر انقلاب» شناخته شده و هرسال به هنرمند منتخب تقدیم می‌شود.

فرایند انتخاب «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» با یک نظرخواهی سراسری از مدیران فرهنگی، هنرمندان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آغاز شد. پس از برگزاری این نظرسنجی که با جامعه آماری بیش از هزار نفر صورت گرفت، نام ۸۶ هنرمند به‌عنوان نامزدهای اولیه عنوان «چهره سال هنر انقلاب» مشخص و به «کمیته انتخاب نامزدهای نهایی چهره سال هنر انقلاب» ارائه شد.

این کمیته با ترکیب مرتضی سرهنگی، علیرضا قزوه، احمدرضا درویش، کورش زارعی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و محسن مؤمنی شریف تشکیل جلسه داد و از میان گزینه‌های پیشنهاد شده توسط اهالی فرهنگ و هنر، پنج هنرمند را به عنوان «نامزدهای نهایی چهره سال ۱۴۰۲» هنر انقلاب معرفی کرد.

تاکنون چهره‌هایی همچون حمید حسام، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدمهدی سیار، عبدالحمید قدیریان و مجید مجیدی موفق به کسب این عنوان شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز