خبرگزاری کار ایران

کنگره بین‌المللی علامه طباطبائی (ره) برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۴۱۹

مقارن با روزجهانی «فلسفه» و همزمان با چهل و دومین سالگرد ارتحال علامه طباطبائی (ره)، «کنگره بین المللی علامه سید محمد حسین طباطبائی (ره)» در قم برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مجمع عالی حکمت اسلامی با همکار انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و جمعی از نهادهای فرهنگی واجرایی کشور، چهارشنبه بیست و چهارم آبان ماه مقارن با روزجهانی «فلسفه» و همزمان با چهل و دومین سالگرد ارتحال علامه طباطبائی (ره)، «کنگره بین‌المللی علامه سیدمحمدحسین طباطبائی (ره)» را در شهر مقدس قم برگزار می‌کند. 

بنابر اعلام دبیرخانه همایش، این رویداد از ساعت ۸:۳۰ صبح چهارشنبه بیست و چهار آبان‌ماه با خیر مقدم حمید پارسانیا (دبیر علمی همایش) آغاز می‌شود و در ادامه پس از پخش پیام مقام معظم رهبری و فیلم جلسه دیدار دست اندرکاران کنگره با معظم له، آیت‌الله غلامرضا فیاضی (رییس هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی و رییس کنگره)، به ایراد سخن خواهد پرداخت. 

در ادامه این آئین ملی و بین‌المللی، آیت‌الله آملی لاریجانی (رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام) سخنرانی خواهد کرد. 

پخش پیام آیات عظام عبدالله جوادی آملی و جعفر سبحانی نیز از دیگر بخش‌های این کنگره بین المللی است. 

همچنین در این رویداد حجت الاسلام احسان کرمانشاهی (استاد حوزه و دانشگاه) طی سخنانی به ارائه و معرفی آثار علمی علامه محمدحسین طباطبایی خواهد پرداخت و در پایان این برنامه نیز، محمدرضا مخبر دزفولی (رئیس فرهنگستان علوم ایران) درباره جایگاه و اهمیت علامه در سپهر فرهنگی و علمی ایران به ایراد سخن خواهد پرداخت. 

گفتنی است پنجشنبه بیست و پنج آبان ماه نیز کمیسیون‌های تخصصی کنگره با عناوین: قرآن و حدیث، حکمت نظری، حکمت عملی، فقه و اصول، کلام و ادیان، اخلاق و عرفان و زن و خانواده از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۴۵ با حضور استادان برجسته حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود. 

کنگره بین‌المللی علامه سیدمحمدحسین طباطبائی (ره) روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان ماه درمدرسه علمیه امام کاظم (ع)؛ سالن همایش‌های بین المللی رسول اعظم (ص) واقع در قم، میدان معلم، خیابان معلم شرقی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز