خبرگزاری کار ایران

ژاپنی‌ها ۱۸۰۰ سال پیش عمداً جمجمه نوزادان را تغییر شکل می‌دادند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۹۴۵

مردم هیروتا که حدود ۴۰۰ سال در یک جزیره ژاپنی زندگی می‌کردند، عمداً پشت سر فرزندان خود را صاف می‌کردند. کارشناسان دلیل این کار را نمی‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از لایوساینس، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که برای ۴۰۰ سال، گروهی از مردم بومی ساکن ژاپن عمدا جمجمه کودکان شیرخوار خود را تغییر شکل داده‌اند. 

مردم هیروتا بین اواخر دوره یایویی و دوره کوفون یا بین قرن سوم و هفتم در جزیره جنوبی ژاپن تانگاشیما ساکن بودند. بین سال‌های ۱۹۵۷ و ۱۹۵۹، و بعداً بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶، محققان اسکلت‌های متعددی را از سایت هیروتا در تانگاشیما حفاری کردند و دریافتند که اکثر جمجمه‌ها تغییر شکل یافته بودند. 

تا به حال، مشخص نبود که آیا جمجمه‌ها در اثر یک فرآیند طبیعی ناشناخته تغییر شکل داده‌اند یا به طور عمدی از طریق فرآیندی به نام تغییر شکل مصنوعی جمجمه (ACD)، که معمولاً شامل پیچاندن یا فشار دادن جمجمه نوزاد برای تغییر شکل آن در مدت کوتاهی پس از تولد است، بدشکل داده شده است. 

تیم تحقیقاتی شکل کلی دوبعدی جمجمه را تجزیه و تحلیل کردند و اسکن‌های سه بعدی از استخوان‌ها گرفتند. سپس، آن‌ها جمجمه‌ها را با جمجمه‌های قوم یایویی و جومون که در همان زمان سایر نقاط ژاپن را اشغال کرده بودند، مقایسه کردند. 

ژاپنی‌ها ۱۸۰۰ سال پیش عمداً جمجمه نوزادان را تغییر شکل می‌دادند

تمام بقایای هیروتا تغییر شکل داده شده بود تا سر کمی کوتاه شده و پشت جمجمه صاف شود. این تغییر شکل در همه نوزان اعم از نر و ماده اتفاق افتاده است و تفاوتی بین جنسیت‌ها در شکل جمجمه وجود نداشت. مورفولوژی متمایز جمجمه‌های هیروتا نشان دهنده اصلاح عمدی جمجمه است. 

معلوم نیست چرا مردم هیروتا تصمیم گرفتند جمجمه نوزادان خود را تغییر دهند. یک احتمال این است که این تغییر، به آن‌ها کمک می‌کرد تا خود را از گروه‌های دیگر متمایز کنند. 

شواهدی از ACD در بسیاری از گروه‌ها در طول تاریخ کشف شده است، از جمله هون‌ها، زنان اروپایی قرون وسطی، مایاها، برخی قبایل بومی آمریکا، و مردمی از فرهنگ باستانی پاراکاس در کشور پرو کنونی، که جمجمه‌های فوق‌العاده دراز آن‌ها سال‌ها معمایی برای محققان بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز