خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان:

بیش از 13 هزار نوزاد قزوینی غربالگری شنوایی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۹۵۰

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در یک سال گذشته 13 هزار و 689 نوزاد غربالگری شنوایی شده و 40 نوزاد به مرحله مداخله و درمان ارجاع شده‌اند.

علی دهباشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به برنامه پیشگیری از اختلالات شنوایی گفت: برنامه غربالگری شنوایی بمنظور شناسایی نوزادان و شیرخواران دارای اختلالات شنوایی از سال 1386 آغاز شده و هم اکنون در سطح بیمارستان‌هایی که تولد نوزاد در آن اتفاق می‌افتد انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: در این برنامه نوزادان پس از تولد و قبل از ترخیص، توسط سنجش‌گران تحت نظارت بهزیستی مستقر در بیمارستان‌ها و بخش نوزادان سنجش می‌شوند.

وی اضافه کرد: نوزرادان در صورت مشکوک شناخته شدن به مراکز تخصصی شنوایی سنجی ارجاع شده و در آنجا پس از انجام آزمایشات تشخیصی تحت درمان قرارگرفته و در نهایت و صورت نیاز به پزشکان متخصص ارجاع می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: در غربالگری شنوایی کودکان  3 تا 5 سال هم 12 هزار و 285 کودک در استان غربال شده و 20 کودک به مراحل تخصصی ارجاع شده‌اند.

دهباشی‌پور بیان کرد: در غربالگری و تشخیص زودهنگام تنبلی چشم و سایراختلالات بینایی در کودکان 3 تا 6 ساله هم 48 هزار و 280 کودک مورد سنجش بینایی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: پس از غربالگری بینایی برای جلوگیری از تنبلی چشم کودکان 2 هزار و 700 کودک مشکوک به اختلالات بینایی شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز