خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

پروژه بیمارستان رازی قائمشهر در هفته دولت افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۸۴۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افتتاح پروژه بیمارستان رازی قائمشهر پس از ۱۷ سال در هفته دولت خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرهاد غلامی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران به لحاظ وسعت ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و درمانی جزء ده دانشگاه اول کشور است.

وی افزود: مرکز یک امایشی کشور است در کلان منطقه شمال کشور در تقسیم بندی آمایشی مناطق دانشگاه علوم پزشکی منطقه دبیر کلان منطقه در دانشگاه مازندران رئیس دانشگاه مازندران به پروژه ۱۷ ساله رازی قائمشهر از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در ۱۵ سال اول حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و در دو سال اخیر ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان و تاسیسات و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز این بیمارستان هزینه شد با مجموع ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه این بیمارستان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به پروژه ۲۲۰ تختخوابی بیمارستان تنکابن اشاره کرد و افزود: این پروژه ده سال از شروع آن می‌گذرد و در هفته دولت ساختمان و تاسیسات آن در هفته دولت به پایان می‌رسد و در صورت تامین ۳۰۰ میلیارد تومان این بیمارستان در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

غلامی به بیمارستان ۱۱۰۰ تختخوابی درمانی، آموزشی و پژوهشی آیت الله طبرسی در ماهفروجک ساری اشاره کرد و گفت: این بیمارستان در سه فاز در دست اجرا است که فاز یک آن ۷۰ درصد و فاز دو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فاز سه نیز در مرحله صفر قرار دارد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مرجعیت علمی دانشگاه در سه رشته قارچ‌شناسی، دارو سازی هسته‌ای و بیونونوتکنولوژی در حال انجام است که تلاش داریم در سطح کشور، منطقه برنامه ریزی پنج‌ساله در سطح جهانی مطرح شویم.

غلامی به مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت استان اشاره و عنوان کرد: خیرین مازندرانی در سال ۱۴۰۰، ۱۵۰ میلیارد تومان، سال قبل ۲۵۰ میلیارد تومان و چهارماهه امسال ۱۳۵ میلیارد تومان به حوزه سلامت استان کمک کردند که نمونه بارز آن بهره‌برداری بخش‌های آی سی یو، سی تی اسکن، مامایی و ارتوپدی در بیمارستان امام خمینی است که مشارکت خیرین صورت گرفته است.

وی کسب رتبه برتر این دانشگاه در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۱ از افتخارات این دانشگاه عنوان کرد و افزود: این دانشگاه در جشنواره جوانی نیز جزء سه رتبه برتر انتخاب شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در خصوص ضریب تاثیر مجلات علمی و حوزه پژوهشی، مجله روانشناسی این دانشگاه ضریب تأثیرگذاری یک را پیدا کرد.

غلامی به حوزه جوانی جمعیت و حمایت خانواده اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به اینکه استان مازندران بعد از گیلان بدترین نرخ رشد در کشور را دارد نیاز است در این زمینه اقدامات و تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

وی به ایجاد رشته فلوشیپی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به مهم بودن این موضوع مرکز سطح سه کوثر در ساری تجهیز و به لحاظ نیروی انسانی نیز تقویت شد و در دو شیفت صبح و عصر فعال است و ضریب موفقیت این مرکز ۳۰ تا ۴۰ درصد بوده است.

غلامی افزود: سال گذشته و امسال ۴۸۰ هزار زوج‌ در استان غربالکری شدند که ۱۱ هزار زوج نابارور شناسایی و تاکنون ۲ هزار نفر به مراکز ناباروی معرفی شدند.

وی از راه‌اندازی مرکز ناباروری بهشهر در سطح دو خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ زوج به این مرکز مراجعه کردند و در شش ماهه اخیر ۵ زوج با کمک این مرکز بارور شدند؛ ساخت مرکز ناباروری در شهرستان نوشهر نیز رو‌ به پایان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۱۵ میلیارد تومان برای تجهیز، ساخت، آموزش و حمایت از زوج‌های نابارور برای این دانشگاه هزینه شده است.

وی حمایت و کمک از زوج‌های دانشجو را از دیگر اقدامات این دانشگاه عنوان کرد و افزود: ۲۸۰ تولد نوزاد موفق در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه افزایش داشتیم.

غلامی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای ۲۷ بیمارستان، ۱۰۱۸ خانه بهداشت، ۳۰۰ مرکز جامع شهری و روستایی، ۶۰۰ هیات علمی و ۳۰ رشته علمی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز