خبرگزاری کار ایران

بهروز شعیبی:

سعی داریم به تعریف مشخصی از سینمای دینی برسیم/ آموزه‌های دینی را نمی‌توان به وقایع تاریخی محدود کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۴۹۷

بهروز شعیبی با اشاره به اینکه تعریف واحدی از سینمای دینی وجود ندارد، تأکید کرد که یکی از اهداف رویداد تصویر دهم رسیدن به تعریف مشخصی از سینمای دینی است.

بهروز شعیبی (بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون) که در سومین رویداد تصویر دهم به عنوان مدیر طرح و ایده حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره تعریف درستی که از سینمای دینی می‌توان ارائه داد، گفت: اگر بخواهم از سینمای دینی تعریفی ارائه دهم در واقع یک تعریف شخصی است و به دلیل اینکه در رویداد سینمایی تصویر دهم نقشی دارم بهتر است تعاریف شخصی‌ام را ملاک قرار ندهم اما یکی از اقداماتی که در نظر داریم در این رویداد به آن بپردازیم و برای امسال و سال‌های بعد نیز با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد، این است که به تعریفی مشخص از سینمای دینی برسیم.

شعیبی خاطرنشان کرد: در واقع سعی داریم با رسیدن به تعریفی از سینمای دینی، به مضامینی که در این حیطه قرار می‌گیرند برسیم؛ به این معنا که نگاه ذهنی فیلمساز که قطعاً یکی از اصلی‌ترین موارد تعیین کننده درباره کلیت یک فیلم است را در این حیطه گسترده‌تر کنیم و حتی بتوانیم تعریفی ارائه دهیم از اینکه چگونه می‌توان به فیلم دینی نگاه کرد.

وی افزود: همانطور که گفتم من به شخصه نمی‌خواهم تعریفی از سینمای دینی ارائه دهم چراکه تعریف واحد و مشخصی وجود ندارد و هر آنچه بگویم یک برداشت شخصی است اما طبق برنامه و هدفی که داریم سعی می‌کنیم مجموعه‌ای از کارشناسان را در این رویداد کنار هم جمع کنیم چراکه علاوه بر دستیابی به یک تعریف مشخص گسترده‌تر کردن این سینما نیز از اهداف این رویداد سینمایی است.

این کارگردان درباره نگاه فیلمسازان به مضامین دینی بدون پرداخت مستقیم به وقایع دینی- تاریخی، اظهار داشت: همانطور که در رویداد تصویر دهم مطرح شده قرار نیست مضامین دینی را صرفاً با دنبال کردن و روایت وقایع صدر اسلام مطرح کنیم، در واقع در به تصویر کشیدن این مفاهیم به خصوص مفاهیم واقعه کربلا نگاه گسترده‌تری را دنبال خواهیم کرد. همانطور که می‌دانید علاوه بر اینکه نگاه تاریخی قطعاً در تولید نیازمند فضا و موقعیت خاصی است و از طرفی بودجه و سرمایه‌گذاری بیشتری احتیاج دارد در پرداخت و روایت نیز محدودتر است. به همین دلیل این نگاه را باید گسترده‌تر کنیم و رویکرد تصویر دهم به این موضوع قدمی در همین جهت است.

وی در پایان اظهاراتش خاطرنشان کرد: ما سعی داریم به آموزه‌های پیامبر اسلام (ص)، امام حسین (ع) و دیگر بزرگان دین که در ابعاد مختلف مثل مسائل اجتماعی و... قرار می‌گیرند، با نگاهی امروزی توجه کنیم و این رویکرد نیازمند این است که فیلمسازان با خلاقیت بیشتری به این موضوعات بپردازند و درباره مفاهیمی که مربوط به این حیطه می‌شوند در فراخوان این رویداد به طور کامل توضیح داده شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز