خبرگزاری کار ایران

حکایت زندگی اسرای جنگی صلیب‌ ندیده در یک مستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۸۳۶

مستند «یازده» به کارگردانی احمد ابراهیمی درباره اسرای جنگی صلیب سرخ ندیده‌ی ایرانی در شهر «تکریت» عراق است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد ابراهیمی (مستندساز) درباره جدید‌ترین فعالیت سینمایی خودگفت: مشغول ساخت مستندی با نام موقت «یازده» هستم. این مستند که در حال حاضر به صورت شخصی ساخته می‌شود، درباره اسرای جنگی صلیب ندیده است. یعنی در دوران جنگ اسرایی بودند که صلیب‌سرخ را ندیده و آن‌جا ثبت‌نام نشدند و خانوادهایشان از اسیر شدن آن‌ها بی‌اطلاع بودند. حتی بعضی از آن‌ها در ایران مزار و سنگ‌قبر هم داشتند در حالی که زنده بوده و به اسیری گرفته شده بودند.

او ادامه داد: مراحل تحقیق و پژوهش برای ساخت این کار حدود ۳ سال زمان برد و در این مدت برای دسترسی به سوژه‌ها از «ستاد آزادگان» کمک می‌گرفتیم. در حال حاضر کار مصاحبه گرفتن با افراد پایان گرفته است. البته هیچ‌کدام از این گفتگوها در مستند استفاده نخواهد شد و کار مصاحبه گرفتن برای این اثر جنبه تحقیقی و پژوهشی داشته است. یعنی نتایج حاصل از گفتگوها در مستند بازسازی خواهد شد و درواقع «یازده» به صورت بازسازی ساخته می‌شود.

کارگردان «درباره خانه خدا» گفت: محل روایت در زادگاه صدام یعنی شهر «تکریت» کشور عراق است. اما کار فیلمبرداری در چند شهر گوناگون انجام می‌شود. «یازده» به لحاظ ساخت مستندی سنگین به حساب می‌آید و عجیب‌ترین ماجراهای اسرای جنگی برای اولین بار در همین مستند نمایش داده می‌شوند. در واقع فیلم، موضوعی جذاب دارد که تا پیش از این هیچ مستندی در ایران درباره این موضوع صحبتی به میان نیاورده بود.

او درباره نمایش مستند «راکال» که در بخش جایزه شهید آوینی پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» نیز حضور داشت، گفت: مستند راکال که دربارع ناگفته‌های محرمانه و جذاب سال‌های دفاع مقدس و تیم شنود مکالمات نظامیان عراقی است از شبکه یک و مستند نمایش داشته است. ضمن اینکه دوست دارم فیلم در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی هم اکرانی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز