خبرگزاری کار ایران

کتاب «دنیای عمودی من» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۱۳۲

کتاب «دنیای عمودی من» سرگذشت کوهنورد افسانه‌ای، یرزی کوکوچکا، با ترجمه رامین شجاعی به تازگی توسط نشر نون منتشر و وارد باز کتاب شد.

به گزاش ایلنا، کتاب «دنیای عمودی من» به قلمیرزی کوکوچکا اسطوره دنیای کوهنوردی نوشته شده است. کوکوچکا دومین مرد در تاریخ بشر است که توانسته در زمانی کم، از ۱۴ قله هشت هزار متری جهان صعود کند. علاوه بر این او موفق شد از مسیرهای جدیدی صعود را انجام دهد که پیش از او هرگز کسی چنین نکرده بود. 

این زندگی‌نامه روایتی زنده، تکان‌دهنده و بسیار الهام‌بخش از مردی است که از فقر و هیچ، در سالهای سیاه لهستان آغاز کرد و تا حد انسانی افسانه‌ای بالا رفت. مردی که در هیچ صعودی شکست نخورد و مسیر صعودش در K۲، سخت‌ترین کوه دنیا، با سنگ‌نوردی در ارتفاع بالای ۸۴۰۰ متر و بدون اکسیژن، مسیر خودکشی نام گرفت. 

یرزی کوکوچکا با زبانی صمیمی و عمیق، شرح می‌دهد که چگونه توانست بودجه‌اش را از راه رنگ‌آمیزی دودکش‌ها و ساختمان‌ها به دست آورد و با امکانات و ابزاری جزیی ۹ صعود هشت هزار متری از مسیرهای جدید و ۴ صعود زمستانی انجام داد. 

این کتاب سرشار از گزارش‌های میدانی و براساس صعودهای سخت در شرایط دشوار است. گزارش‌هایی که نشان دهنده اراده و نیز قدرت بدنی اعجاب‌آور و تخصص ذاتی این اَبَرکوهنورد است. 

باخواندن این کتاب در می‌یابیم کوکو چکا یک استثنا نیست، بلکه او به نسلی تعلق دارد که به نسل طلایی هیمالیانوردی لهستان معروف شد. آن‌ها نمایندگان روح جمعی کشوری بودند که صعودهای خیره کننده، عظمت و فخر یک ملت را به نمایش می‌گذاشتند. 

«دنیای عمودی من» از مجموعه کتابهای ارزشمندی است که نشر نون در منظومه سرگذشت‌نامه‌های خود منتشر کرده است. همچنین این سومین کتابی است که این نشر در زمینه کوهنوردی منتشر می‌کند. از این مجموعه تا به حال کتابهای «ورای ممکن» و «کوهنوردان راه آزادی» نیز از سوی نشر نون راهی بازار کتاب شده است. 

«دنیای عمودی من» به قلم یرزی کوکوچکا، با ترجمه رامین شجاعی و به همت نشر نون راهی بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز