خبرگزاری کار ایران

مشاور و مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی خبر داد:

نخستین جلسه شورای عالی سینما دی ماه برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۰۶۹

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی از برگزاری نخستین جلسه شورای عالی سینما با حضور رئیس جمهوری در دی ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، یزدان عشیری (مدیر روابط عمومی و مشاور رییس سازمان سینمایی) در برنامه «در انتهای الوند» که از شبکه دوم سیما پخش شد، اظهار کرد: شورای عالی سینما می تواند به حل مشکلات کلان سینما کمک کند و هماهنگی‌های اولیه این شورا تقریبا مشخص شده و در این باره اطلاع رسانی جامع خواهد شد. 

وی ادامه داد: در دی ماه براساس برنامه ریزی های انجام شده شاهد برگزاری اولین جلسه شورای عالی سینما با حضور آیت الله رئیسی (رییس جمهوری کشورمان) خواهیم بود.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی عنوان کرد: جشنواره چهلم فجر با برنامه ریزی های خوب در دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد چهل عددی نمادین است و نقطه فراز را نشان می دهد و این توقع هست که این دوره از جشنواره با بلوغ بیشتری برگزار شود.

عشیری ادامه داد: کارگروه‌های مختلف برای ایجاد تفاوت در برگزاری جشنواره در بخش فرهنگی و اجرا برنامه ریزی‌های متعددی کردند و پیش بینی می‌کنیم با استقبال سینماگران و اهالی سینما، جشنواره با شکوه برگزار شود. 

وی همچنین توضیح داد: در رویکرد اول اگر ستاد ملی کرونا به ما اجازه دهد از بیشترین ظرفیت مردمی در سالن مرکزی جشنواره و سینماهای مردمی استفاده می‌کنیم. در رویکرد دوم با ظرفیت ۵۰ درصدی جشنواره را برگزار خواهیم کرد و در رویکرد سوم با حداقل حضور افراد این اتفاق انجام می‌شود. 

عشیری تاکید کرد: خوشبختانه با واکسیناسیونی که در دولت سیزدهم برگزار شده امیدواریم با رویکرد اول جشنواره را برگزار کنیم. 

وی ادامه داد: ما پس از گذشت چهار دهه نتوانستیم از این جشنواره در وجوه فرهنگی استفاده کنیم. در گام دوم سینما با عطف صحبت‌های رییس سازمان سینمایی در بازسازی ساختارها، نیاز داریم با هم اندیشی اهالی رسانه و سینما، شاهد تغییرات در جشنواره فجر باشیم. 

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی گفت: در این دوره از جشنواره چهل برنامه فرهنگی درنظر گرفته شده است که شامل همایش‌های علمی و فرهنگی سینما و اندیشه است که در ۱۰ شب با حضور متفکران اتفاق خواهد افتاد که بسیار جذاب و جالب خواهد بود و امکان پخش گسترده‌تر را نیز با پلتفرم‌ها فراهم خواهیم کرد. همچنین نمایش چند اثر برتر سینمای ایران پس از انقلاب را داریم و همه اتفاقات در ۱۰ رقم خواهد خرد. 

عشیری توضیح داد: ما حتی جنس مخاطب را تعریف کردیم اما نیاز داریم جشنواره فجر در یک تنوع اتفاق بیفتد. قطعا بخش رقابتی با شور و هیجان خواهیم دید اما بخش فرهنگی نیاز است. سینما نیازمند اسیب‌شناسی است. ما در سال ۶۸، با جمعیت ۴۵ میلیونی، ۹۰ میلیون بلیت می‌فروختیم اما در اواخر ۹۰.۱۴ میلیون بلیت فروشی با جمعیت کنونی داشتیم. سینما نیازمند اسیب‌شناسی است و باید کمک کنیم مدار تکراری مجددا اتفاق نیفتد. 

وی افزود: از بدو ورود خزاعی در سازمان سینمایی، به فیلم‌های مانده در پشت اکران فکر شد. با شکل گیری شورهای پروانه نمایش، بخشی از فیلم‌های دارای پروانه نمایش، در صف اکران رفتند و تدبیر خوبی اتفاق افتاده است. ممکن است ترافیک اکران داشته باشیم. فیلم‌هایی که پروانه نمایش نداشتند در دستور صدور مجوز قرار گرفتند و امیدواریم پس از صدور مجوز، شاهد اکران آن‌ها نیز باشیم. 

لازم به ذکر است برنامه تلویزیونی «درانتهای الوند» شنبه تا چهارشنبه هر هفته به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای مجید یحیایی، حامد مهربانی، غزاله کفاش طلب، فرشته علیپور و پدرام ابدان ساعت ۰۷:۰۰ صبح روی آنتن شبکه دوسیما می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز