خبرگزاری کار ایران

مهدی صباغ‌زاده:

شورای عالی سینما نباید تشریفاتی تشکیل شود/ به بهانه کمبود بودجه هر کمکی به سینمای کرونا زده حذف شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۱۴۶

مهدی صباغ‌زاده، تهیه‌کننده و کارگردان سینما، معتقد است که شورای عالی سینما نباید به صورت تشریفاتی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی صباغ‌زاده (تهیه کننده و کارگردان سینما) درباره تصمیمات تاثیرگذار اخیر سازمان سینمایی برای مدیریت سینما در بخش‌های مختلف و همچنین احیا و تشکیل دوباره شورای عالی سینما به ریاست رییس جمهور، گفت: در مورد ادغام جشواره ملی و جهانی فیلم فجر پیش از جداسازی این جشنواره اتفاقا شرایط بهتر بود و مهمانان خارجی از سراسر جهان در دهه فجر به ایران می‌آمدند و در جشواره فیلم فجر شرکت می‌کردند. با توجه به این گرفتاری‌های اقتصادی که سینمای ایران دارد نمی‌شود چندین جشنواره را با کیفیت بالا برگزار کرد پس تصمیم درست این است که شما یک جشنواره را با کیفیت بالا برگزار کنید. 

وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر باتوجه به سابقه‌ای که دارد به راحتی می‌تواند در سطح اول جهان مطرح باشد. اگر دغدغه این موضوع که ما یک جشنواره بین المللی برگزار کنیم وجود داشته باشد قطعا با ادغام جشنواره جهانی و ملی فجر هم فراهم خواهد شد. مهم‌ این است که کشور ما یک جریان پویا و تامل برانگیزی را در سطح سینمای جهان ایجاد کند که بازتاب بین المللی هم داشته باشد. به نظر من سازمان سینمایی در این زمینه تصمیم درستی گرفته و به نوعی مدیریت بودجه کرده است. 

این تهیه‌کننده سینما همچنین درباره تشکیل دوباره شورای عالی سینما در دولت سیزدهم اظهار کرد: اگر این شورا به صورت تشریفاتی تشکیل شود و جنبه نمادین داشته باشد قطعا مشکلی از مشکلات سینما را حل نخواهد کرد. اگر واقعا عزم جدی در شورای عالی سینما وجود داشته باشد می‌توانند موضوع بودجه در سینما، موضوع باندبازی و رانت خواری را فکری به حالش کنند. ورود سرمایه به سینما برای اینکه نسل جدید و جوان تر‌ها بتوانند فیلم بسازند می‌تواند یکی از کارکردهای شورای عالی سینما باشد. 

وی درباره رویکرد اقتصادی سازمان سینمایی در هیات امنای بنیاد فارابی نیز تصریح کرد: من امیدوارم این هیات امنای اقتصادی فارابی به سینما پول بیاورند نه اینکه یه پولی هم از سینما خارج کنند. شما ببینید در همین سال‌ها و در دولت قبل پولی که برای تبلیغات فیلم‌ها اختصاص می‌دادند را حذف کردند و هر کمکی به سینمای کرونا زده را با بهانه کمبود بودجه و نبود پول حذف کردند. در این شرایط کرونایی سینما و گرانی تولید واقعا این کمک‌ها هم اگر وجود نداشته باشد خیلی وضعیت برای تهیه کنندگان و دفاتر پخش دشوار سپری خواهد شد. واقعا این هزینه تبلیغات چه عددی می‌شد که تصمیم به حذف آن گرفتند و تبلیغات فیلم‌ها در سینما را تضعیف کردند. 

صباغ زاده اضافه کرد: واقعا سینما در سال‌های پایانی دولت قبل کاملا تعطیل شده بود و هیچ اهمیتی برای دولت نداشت. احساس من و برخی همکارانم این بود که مدیران ارشاد سینما را فراموش کردند و فقط در حرف‌هایشان یکسری شعار تکرار می‌کنند. امیدوارم در این دولت این رویه تغییر کند و سینما به جایگاه مهم خودش برگردد. 

وی افزود: در حال حاضر ۲ سال است که دفاتر سینمایی تعطیل شده‌اند، کارمندان آن‌ها و تقریبا همه سینماها بیکار شده‌اند و اگر برای راه افتادن دوباره سینما، الان کمکی صورت بگیرد حتما تاثیر زیادی در رونق کلی سینما خواهد داشت. 

تهیه‌کننده فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» در پایان تاکید کرد: سینمای ما یک ظرفیتی دارد و در همه جای جهان هم محدودیتی برای اکارن وجود دارد. این دلیل منطقی و قابل قبولی نیست که چون فیلم‌های زیادی برای اکران وجود دارد ما همزمان چندین فیلم را روانه پرده سیما کنیم. باید طوری برنامه ریزی شود که با تعداد فیلم منطقی و قابل قبول در اکران، هیچکدام از فیلم‌ها متضرر نشوند و مخاطبان هم در انتخاب و تماشای آن‌ها دچار سردرگمی و سرگیجه نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز