خبرگزاری کار ایران

مدیر شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین فارس:

شیراز قطب گردشگری ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۴۸۶

مدیر شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین فارس گفت: طی دو سال گذشته شاهد رشد ورود گردشگر خارجی به شیراز، فارس و ایران بوده‌ایم به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۱۶ هزار گردشگر از طریق این ایرلاین به ایران سفر کنند.

شیراز - ایلنا: مدیر شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین فارس گفت: طی دو سال گذشته شاهد رشد ورود گردشگر خارجی به شیراز، فارس و ایران بوده‌ایم به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۱۶ هزار گردشگر از طریق این ایرلاین به ایران سفر کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مهمت آلاگیز، که پنجشنبه ۲۲ اسفند در جمع خبرنگاران سخن می گفت افزود: شیرازبا جاذبه های فروان تاریخی، مذهبی و گردشگری قطب گردشگری ایران است.

وی افزود: زمانی مسافرت به ایران تنها محدود به سه ماه از سال و بالاترین تعداد گردشگرانی که طی این سه‌ماه به شیراز و ایران سفر می‌کردند حدود ۴۰۰ نفر بود اما امروز خوشبختانه ضمن توزیع مناسب مسافرت‌ها به کل ماه‌های سال، این تعداد تنها برای ماه آوریل به ۴ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

آلاگیز با بیان اینکه طی در دو ماهه‌ی آوریل و می، بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ مسافر با استفاده از این ایرلاین به شیراز سفر کرده‌اند، گفت: اقداماتی که طی یکی دو سال اخیر با همراهی شرکت‌های گردشگری فعال در شیراز و فارس انجام شد، زمینه را برای معرفی جذابیت‌های گردشگری مذهبی، تاریخی و طبیعی این شهر و استان، فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: حضور تورگردانان اروپایی طی یک سال گذشته در شیراز، تمایل فراوانی را برای جذب گردشگر به ایران فراهم کرده است.

آلاگیز در عین‌حال لزوم توجه به افزایش ظرفیت‌های اقامتی و پذیرایی در شیراز و فارس را یادآور و متذکر شد: امروز شاهد اشغال ظرفیت‌های اقامتی و پذیرایی خصوصا در ماه‌های خاصی از سال که تمایل گردشگران برای حضور در ایران و شیراز بیشتر است، هستیم.

وی ادامه داد: علی‌رغم تلاش برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر شیراز، اما لازمه‌ی حضور تعداد بیشتر گردشگر در فصول مختلف سال، افزایش ظرفیت‌ها خصوصا در بخش اقامتی و همچنین پذیرایی است.

آلاگیز گفت: ورود گردشگر، یکی از مهمترین راهکارهای رونق اقتصادی در جوامعی نظیر ایران است که ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف گردشگری مذهبی، تاریخی و طبیعی دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز