خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز مطرح کرد؛

پتروشیمی شیراز طی ده ماهه امسال موفق به تولید بیش از ۲ میلیون و ۹۷۱ هزارتن انواع محصولات شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۲۷۹

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز گفت: شرکت پتروشیمی شیراز طی ده ماهه اول سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۲میلیون و ۹۷۱هزار و ۱۲تن انواع محصولات شده است که نسبت به دوره مشابه قبل افزایش یک درصدی تولید را داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی شیراز، مهندس حیدرنیا با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت پتروشیمی شیراز طی 10 ماهه سال 1402، افزود: این گزارش به منظور اطلاع‌رسانی دقیق به سهامداران و ذی‌نفعان در خصوص عملکرد شرکت پتروشیمی شیراز در 10 ماهه سال 1402 تهیه شده است.

وی ادامه داد: در بخش فروش نیز شرکت پتروشیمی شیراز با فروش ۷۸ هزار میلیارد ریال انواع محصولات داخلی و ۹۹ هزار میلیارد ریال محصولات صادراتی، جمعا ۱۷۷هزار میلیارد ریال درامد عملیاتی کسب کرد.

حیدرنیا تاکید کرد: کسب درآمد عملیاتی مذکور علی رغم افت محسوس قیمت های جهانی محصولات بوده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با اشاره به سودآوری شرکت پتروشیمی شیراز، گفت: برمبنای صورت های مالی حسابرسی نشده منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ حاشیه سود ناخالص شرکت ۴۹ درصد،حاشیه سود عملیاتی ۴۶ درصد و حاشیه سود خالص ۴۸ درصد تعیین شده است.

حیدرنیا با اشاره به اینکه عملکرد مذکور به رغم افزایش هزینه های تولید و عمدتا نرخ گاز بوده است، تصریح کرد: مدیریت بهینه در کنترل هزینه ها و موجودی محصولات نشان دهنده عملکرد بهتر این شرکت نسبت به‌ سایر شرکت های اوره ساز است.

وی خاطرنشان کرد: بر همین مبنا شرکت پتروشیمی شیراز در میان شرکت های اوره ساز عملکرد مطلوبی داشته و پیش بینی می شود با توجه به تناژ موجودی محصولات و با در نظر گرفتن فروش آن طی دوماهه پایانی سال ۱۴۰۲ بتواند سود سازی مطلوبی جهت سهامداران خود به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز به اقدامات مثبت شرکت پتروشیمی شیراز اشاره داشت و گفت: تبدیل وضعیت پرسنل شرکت در راستای حمایت از نیروی انسانی و افزایش تعهد و انگیزه کارکنان، انجام مسئولیت‌های اجتماعی همانند فعالیت‌های چشمگیر در زمینه‌های مختلفی مانند آموزش، بهداشت و درمان، عمران و آبادانی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، تامین قطعات تا چند سال آینده به منظور تضمین تداوم تولید و جلوگیری از وابستگی به خارج از کشور، حفظ و صیانت از محیط زیست و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیست‌محیطی، کاهش تولید پساب به منظور بازیافت و مدیریت بر صنایع فرآیندی و غیر فرآیندی، دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی، احداث و نگهداری فضای سبز از جمله این اقدامات است.

حیدرنیا به برنامه‌های طرح‌های توسعه‌ای شرکت پتروشیمی شیراز هم گذری داشت و ادامه داد: طرح احداث واحدهای جدید، افزایش ظرفیت تولید محصولات فعلی و تنوع‌بخشی به سبد محصولات از جمله این طرح ها در شرکت پتروشیمی شیراز است.

وی تصریح کرد: با وجود چالش‌های موجود، شرکت پتروشیمی شیراز با اتکا به توانمندی‌های خود و برنامه‌های توسعه‌ای در نظر گرفته شده، عملکردی مثبت در 10 ماهه سال 1402 داشته است و پیش‌بینی می‌شود این شرکت در پایان سال 1402 نیز کارنامه درخشانی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز