خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز مطرح کرد؛

یک پروژه نیمه تعطیل در شیراز نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۶۹۸

حرکت پرشتاب مدیریت شهری شیراز در ساخت شهری شایسته‌تر

شهردار شیراز از همراهی و همکاری رئیس و شورای قضایی فارس در پیشبرد اهداف مدیریت شهری و خدمت‌‌رسانی به شهروندان، تقدیر و بر حرکت پرشتاب مدیریت شهری در ساخت شهری شایسته‌تر تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدحسن اسدی در جلسه‌ای که با رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز داشت، از همراهی و همکاری رئیس و شورای قضایی فارس در پیشبرد اهداف مدیریت شهری و خدمت‌‌رسانی به شهروندان، تقدیر و بر حرکت پرشتاب مدیریت شهری در ساخت شهری شایسته‌تر تأکید کرد.

او در این دیدار با ارسلان اشرافی رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز، به افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه با حضور وزیر کشور در سفر ریاست جمهوری به فارس بااعتبار بالغ‌بر ۲۱۷ هزار میلیارد رالر اشاره کرد.

شهردار کلان‌شهر شیراز که از اتمام عملیات لوله‌گذاری محور دروازه قرآن سخن می‌گفت، با اشاره به حجم چند برابری ظرفیت قبلی لوله‌گذاری در این پروژه مهم شهری، تصریح کرد: این پروژه به دلیل جلوگیری از تکرار فاجعه در مواقع سیلایی انجام شد و ما این پروژه سه‌ماهه را زیر ۴۵ روز تمام کردیم.

اسدی که به اهم پروژه‌های این سفر می‌پرداخت، به تعریض و مقام سازی پل سلمان فارسی که با قدمت چندین دهه و عرض ۲۱ متری اشاره و عنوان کرد: این پروژه که یک ماه زودتر از موعد به انجام رسیده، از ۲۱ متر به ۴۵ متر رسید‌.

پروژه بازار بزرگ پروتئین شیراز که پروژه‌ای کم‌نظیر در کشور بوده و ساماندهی صنوف را در پی دارد؛ دیگر پروژه‌ای بود که این مقام ارشد شهری به آن اشاره و اظهار کرد: ارزش این پروژه، ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با زیربنای ۴۵ هزار مترمربع بوده که دارای ۵۰۰ واحد پارک خودرو و ۱۲۷ واحد تجاری است‌

او با اشاره به پردیس سینمایی استاد امین تارخ در میدان کوزه‌گری و جنب محله قلعه شاهزاده بیگم به بهره‌برداری رسیده و دارای ۷ سالن که ۵ سالن سینما و یک سالن تئاتر و یک سالن سینما روباز بوده است، گفت: این اقدام بزرگ فرهنگی باهدف تقسیم امکانات در تمام نقاط شهر به بهره‌برداری رسید و بیش از ۱۰۰۰ صندلی به سرانه فرهنگی شیراز افزوده می‌شوند.

اسدی بیان کرد: افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۸ پروژه در محل پردازش و دفع پسماندهای برمشور بااعتبار ۱۰۰۰ میلیارد نیز برای وزیر کشور دارای اهمیت بود و مورد تشویق قرار گرفت.

شهردار شیراز هم همچنین از آغاز عملیات اجرایی فاز نخست خط ۴ مترو و خط آنتنی اتصال خط ۱ به ۴ نیز از پروژه‌هایی بود که توسط وزیر کشور به بهره‌برداری رسید.

او با اشاره به پروژه‌های قابل‌افتتاح و بهره‌برداری در دهه فجر گفت: ما در دهه فجر امسال ۲۰ هزار میلیارد پروژه را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه در شهر شیراز حتی یک پروژه نیمه تعطیل نداریم و بعضی از پروژه‌ها به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند، بر تسریع در اجرای این پروژ‌ه‌ها به‌منظور اتمام سرموعد آن‌ها و ایجاد امیدآفرینی تأکید کرد.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با اشاره به اجرای پروژه‌های کلانی همچون بزرگراه‌های سردار شهید استوار، سپهبد شهید سلیمانی و ۵۵ متری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که بخش عمده‌ای از آن‌ها در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

اسدی درباره پروژه زیرگذر گویم که محوری شریانی در گلوگاه ورودی چند استان و تسهیلگر گره ترافیکی شمال و شمال غرب شیراز است، به فعالیت شبانه‌روزی در آن اشاره کرد.

شهردار شیراز گفت: یازدهمین گام از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز نیز با ۶ میلیون مترمربع آسفالت و اعتبار بالغ‌بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان شروع‌شده، طی برنامه دوساله انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز