خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

نمایشگاه بزرگ کتاب در استان برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۴۶۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برپایی رویداد نمایشگاه بزرگ کتاب در این استان در بهمن ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش ایلنا ، منصور احمدی  در آیین تجلیل از برگزیدگان نهمین دوره انتخاب کتاب سال لرستان و رونمایی از کتاب سال در حوزه قرآن و عترت، با بیان اینکه عرصه خدمت رسانی لحظات شیرینی دارد که هم نشینی با فرهیختگان از شیرین‌ترین لحظات آن است، اظهار داشت: دین اسلام بر پایه دانایی و علم و دانش استوار است و ستون دانایی هم کتاب است و بر همین اساس لفظ جلاله کتاب با مشتقات آن ٢۵٠ بار در قرآن آمده است.

وی افزود: در نهمین دوره جایزه کتاب سال استانی لرستان، آثار در موضوعات ده‌گانه رده‌بندی دیویی و نیز گروه کودک و نوجوان ارزیابی و داوری شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه در این دوره، در مجموع 100 عنوان مورد ارزیابی قرار گرفت افزود: پس از داوری مرحله اول 12 عنوان کتاب به مرحله دوم راه یافت که از میان آثار یاد شده، پس از ارزیابی دقیق و علمی هر اثر از سوی حداقل دو نفر از داوران 4 عنوان کتاب «برگزیده» و 5 عنوان کتاب «شایسته تقدیر» شناخته شد.

وی با بیان اینکه میزان سنجش دانایی مردم و اعتلای فرهنگ هر قوم و جامعه با میزان کتاب سنجیده می‌شود، عنوان کرد: هر چه ارتباط با کتاب بیشتر باشد مردم اندیشمندتر هستند.

احمدی با اشاره به اینکه سیاست راهبردی اداره کل ارشاد ترغیب و تشویق امر کتاب است، تصریح کرد: در بهمن ماه رویداد بزرگ کتاب را در دو بخش در لرستان خواهیم داشت؛ یکی بخش فروش نمایشگاه کتاب است که با حضور ٣٠٠ ناشر از سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بخش اصلی رویداد کتاب فعالیت‌های جنبی نمایشگاه است که تا کنون اجرای ١۵ برنامه در این زمینه پیش بینی شده است.

در پایان این مراسم برگزیدگان نهمین دوره جایزه کتاب سال لرستان معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز