خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در سفر به جنوب فارس خبرداد؛

تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی بالای 70 درصد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۰۵۵

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح های نیمه تمام آموزشی و پرورشی و ورزشی بالای 70 درصد تا اول مهر کامل می شود، گفت: استان فارس الگوی سفرهای تربیتی دانش آموزان قرار می گیرد لذا برگزاری اردوهای تربیتی به صورت آزمایشی در این استان انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، یوسف نوری  در جلسه جمع بندی سفر خود به شهرستان های لامرد و مهر، اظهار کرد: هنرستان شبانه روزی ویژه دانش آموزان محروم در این منطقه تاسیس می شود تا  بچه های کم برخوردار در آینده جذب صنایع مستقر در این منطقه شوند.

وی گفت: تغییر سهمیه کنکور دانش آموزان این دو شهرستان و احداث ساختمان پژوهشسرای دانش آموزی شهرستان مهر در دستور کار قرار می گیرد.
نوری با توجه به ظرفیت خوب خیرین اهل این مناطق که در خارج از کشور و در حاشیه خلیج فارس ساکن هستند گفت: در اینده نزدیک جلسه ای برای خیرین ایرانی مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار خواهد کرد تا با این خیرین استان فارسی در خصوص مشارکت در امر مدرسه سازی صحبت شود.
 وزیر آموزش و پرورش با توجه به گرمای شدید هوا در برخی ایام سال در این دو شهرستان از تخصیص اعتبار برای تهیه سیستم های سرمایشی کلاس های درس دو شهرستان خبر داد و گفت؛ تعداد 5 زمین چمن در مناطق مختلف آموزش و پرورش این دو شهرستان ایجاد خواهد شد و اعتبار آن  به صورت مشارکتی تامین می شود.
نوری اظهار کرد: اعتبارات  تکمیل پروژه ای نیمه تمام در سفر رئیس جمهور قرار گیرد و بخشی را آموزش و پرورش می دهد و بخشی را از اعتبارات مولد سازی پرداخت خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در راستای تربیت نیروهای متخصص با مشارکت خیرین و شهرک صنعتی، سه هنرستان جوار صنایع راه اندازی شود و آموزش و پرورش نیز نیروی انسانی آنها را تامین می کند.
وی اذعان  کرد: مطالعات اردوگاه ملی دانش آموزی اشکنان در دستور کار قرار می گیرد تا در صورت تایید این پروژه راه اندازی و علاوه بر فارس دانش آموزان دو استان بوشهر و هرمزگان نیز از آن بهره مند شوند.
وزیر آموزش و پرورش  ادامه داد: اردوگاه نباید سبک هتل  ساخته شود بلکه به گونه ای باشد که دانش آموزان در مدت اقامت در آنجا مهارت های مختلف را بیاموزند.
 وی با اشاره به تجهیز هنرستان های کشور خاطرنشان کرد: تا کنون 3 هزار میلیارد تومان در  تجهیز هنرستان های فنی پرداخت کرده ایم.
نوری اضافه کرد: باید زمینه ای فراهم شود تا طرح بوم گردی و احداث اقامت گاه های گردشگری با مدیریت فرهنگیان بازنشسته در روستاهای محروم اجرایی شود تا فرهنگیان علاقمند به این فعالیت به راحتی تسهیلات و مجوز های مختلف را دریافت کنند.
وی افزود: وجود نیروی انسانی متخصص ثمره  نظام تعلیم و تربیت و  تلاش معلمان در این منطقه است.
شایان ذکراست؛ موضوعاتی مانند؛ زمینه سازی توسعه دو شهرستان، تقویت نهضت مدرسه سازی، نیاز  مدارس به 700 دستگاه سرمایشی، دستگاه رایانه و کپی ، نیاز به بیش از 10 زمین چمن، تکمیل سالن اجتماعات علامرودشت و اشکنان، تغییر سهمیه کنکور ، نیاز به ایجاد دانشگاه فرهنگیان و ...، از جمله مسائلی  بود که در این جلسه توسط حاضرین مطرح شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز