خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبرداد:

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۵ بقعه متبرکه فارس

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۳۰۲

​مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۵ بقعه متبرکه در ۱۴ مرداد ماه مصادف با ۷ محرم همزمان در سطح استان فارس برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس موسوی در نشست خبری سوگواره بصیرت عاشورایی با اشاره به اینکه برنامه های محرم و صفر در قالب سوگواره عاشورایی از اول محرم تا آخر ماه صفر ادامه دارد، بیان کرد: در این راستا قرارگاه مرکزی به نام حضرت سیدالشهدا در اداه کل اوقاف و امور خیریه فارس مستقر است.

وی با بیان هماهنگی و حمایت از ۴۴ هیئت مذهبی شاخص برای استقرار در بقاع متبرکه فارس ، افزود: این ایام ۳۷۰ مبلغ نیز در بقاع متبرکه بویژه در مناطق روستایی مستقر خواهند شد.

موسوی گفت: همزمان با ششم ماه محرم نیز ویژه برنامه «احلی من العسل» در قالب همایش نوجوانان حسینی در تاریخ ۱۳ مرداد با هماهنگی در بقاع متبرکه برگزار می شود.

​مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به برگزاری مراسم روز تاسوعا و عاشورا حسینی و شام غریبان در ۱۷۰ بقعه متبرکه بیان کرد: همچنین برگزاری آئین چهارپایه خوانی در آستان امام زادگان واجب التعظیم در استان فارس برگزار می شود.

برگزاری نماز جماعت روز عاشورا در صحن ۱۵۰ بقعه متبرکه، ویژه برنامه شهادت امام سجاد (ع) در  ۱۸ مردادماه مصادف با ۱۱ محرم ، برگزاری همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در ۱۹ بقعه متبرکه استان ۱۹ مردادماه مصادف با ۱۲ محرم، حمایت از گروه های تعزیه خوانی و شبیه خوانی در راستای اجرای امینانه نیات واقفین نیز از جمله برنامه هایی بود که موسوی به آن اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اجرای طرح شمیم حسینی در راستای حمایت از هیئت های مذهبی فعال گفت: ۴۰۰ هیئت مذهبی تعیین تکلیف و حواله دریافت کرده اند و همچنین علاوه بر حمایت از هیئت های حسینی  توزیع بسته های معیشتی بین خانواده های نیازمند در این ماه خواهیم داشت‌.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح درمان رایگان و استقرار گروه های درمانی در محلات کم برخوردار با همکاری بسیج جامعه پزشکان و با همکاری درمانگاه پوستچی، درمانگاه مطهری و بیمارستان نمازی نیز خواهیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین رحیم صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس نیز گفت: موقوفات اباعبدالله حسین  در اختیار هیئت های مذهبی در راستای اجرای امینانه نیات واقفین قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در شهر شیراز سومین حرم اهل بیت موضوع شیرخوارگان حسینی و احلی من العسل نیز با محوریت آستان مقدس احمدی و محمدی برگزار می شود ابراز کرد: در جای جای استان این برنامه با محوریت بقاع متبرکه برگزار می شود.

صفری خاطرنشان کرد: در اجرای طرح شمیم حسینی هزار هیئت مذهبی مورد حمایت موقوفات فارس در راستای اجرا و نیات موقوفات اباعبدالله حسین حمایت می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز