خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی اوقاف کشور خبر داد:

برگزاری تجمع بزرگ «لبیک یا حسین» در دوم محرم

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۰۰۶

این تجمع برای نخستین بار در کشور در امامزاده شاخص مرکز هر استان دو ساعت قبل از اذان مغرب برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور از برگزاری تجمع بزرگ «لبیک یا حسین» در عصر روز دوم ماه محرم خبر داد و گفت: این تجمع برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام احمدشرفخانی، در حاشیه سفر به گیلان در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه بیشترین موقوفات در کل کشور مربوط به روضه خوانی، تعزیه خوانی و اطعام عزادارن حسینی در ماه محرم و صفر است، اظهار کرد: برای اجرایی کردن نیات واقفین و بهره‌مندی بیشتر مردم از آن و ایجاد فضای حماسه حسینی در جامعه طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح در جوار سه هزار آستان مقدس امامزادگان، بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و تکایای کشور برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شرفخانی از تجمع بزرگ «لبیک یا حسین» درعصر روز دوم ماه محرم خبر داد و افزود: این تجمع برای نخستین بار در کشور در امامزاده شاخص مرکز هر استان دو ساعت قبل از اذان مغرب برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه خواهر امام رشت، مجری این طرح در استان گیلان است، تصریح کرد: با اجرای این طرح شعار جهانی «لبیک یا حسین» را در جهان طنین انداز می‌کنیم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور اظهار کرد: شعار روز عاشورا که با روز ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار مقارن شده است «هیهات من الذله» است که شعار محوری عزادارن حسینی در امامزادگان سراسر کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز