خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

تجمع بزرگ عاشوراییان در ۲۴ بقعه استان کرمانشاه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۵۸۱

سوگواری بصیرت عاشورایی در ۲۴ بقعه استان از جمله امام‌زاده احمد سنقر، بقعه سیده فاطمه کرمانشاه و احمد ابن اسحاق سرپلذهاب اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: تجمع بزرگ عاشوراییان با شعار «لبیک یا حسین» در ۲۴ بقعه شاخص استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، حجت الاسلام سیدمحمدباقر حسینی اراکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ماه محرم و صفر ماه یاری ولایت است و عمل به فرامین ولایت در حقیقت اعلام انزجار از دین ستیزان است.

حجت الاسلام حسینی اراکی گفت: یک سمت و سوی محرم اشک و آه است که نشانگر داغدار ولایت بودن و هدف بعدی آن بصیرت عاشورایی است.

وی افزود: سوگواری بصیرت عاشورایی در ۲۴ بقعه استان از جمله امام‌زاده احمد سنقر، بقعه سیده فاطمه کرمانشاه و احمد ابن اسحاق سرپلذهاب اجرا می‌شود.

حسینی اراکی همچنین با بیان اینکه روز دوم محرم تجمع بزرگ عاشوراییان با شعار «لبیک یا حسین» در ۲۴ بقعه شاخص استان کرمانشاه برگزار می‌شود، افزود: سخنرانان و مداحان مطرح کشوری نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

حسینی اراکی ادامه داد: طی برگزاری این مراسم باید به این هدف برسیم که چرا امامان در زمان خود غریب بوده‌اند، پاسخ این سوال را می‌توان اینگونه بیان کرد که انسان‌های هم عصر ولایت چون نمی‌توانستند عظمت امامت را هضم و درک کنند به دشمنی با آنان برخواستند.

وی گفت: امروزه بلوک شرق و غرب نهایی‌ترین هدفشان این است که یک زندگی خوب و بی‌دغدغه داشته باشند و این تنها یک دغدغه دنیایی است اما هدف امامان عالیتر از این‌ها در رسیدن به تعالی و قرب الهی بوده است.

حسینی اراکی همچنین از تجمع بزرگ رهروان زینبی ویژه بانوان در روز دوازدهم محرم و در ۲۴ بقعه استان کرمانشاه خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از بسیج خواهران و حوزه‌های علمیه در این مراسم دعوت شده است، گفت: شعار رهروان زینبی «هیهات من الذله» و تجمع بصیرت عاشورایی «یا حسین» است.

وی گفت: در این راستا ۱۲۰ مبلغ اعزامی داریم که یک روز قبل از محرم در جلسه استانی و در مجتمع رفاهی بعثت حضور خواهند یافت.

حسینی اراکی ادامه داد: برپایی خیمه‌های معرفت با هدف پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره دینی در این بقعه‌ها در دستور کار است.

وی گفت: سعی کرده‌ایم با دعوت از علما، خطبا، شعرای آئینی، مداحان مطرح کشوری و قاریان برجسته استانی از تمام ظرفیت هیhت‌های مذهبی استفاده کنیم تا بهترین امکانات در فضایی آرام و دلنشین برای مردم ایجاد شود، همچنین سامانه ارسال بلوتوثبا مفاهیم مذهبی و احادیثمرتبط برای ذائرین و عزاداران حسینی را خواهیم داشت.

حسینی اراکی همچنین در خصوص مشارکت مردم در وقف گفت: از آنجا که وضعیت مالی اقشار مختلف جامعه در حدی نیست که بتوانند مبالغ بالایی را اهدا کنند اوراق مشارکت وقف در برگه‌های ۱۰۰ هزار تومانی آماده شده است و مردم می‌توانند از بانک ملت این برگه‌ها را خریداری کنند و در وقف سهیم باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز